REKLAMA
REKLAMA

Umowa agencyjna sposobem na rozwój sklepów winiarskich

Autor: Radosław Wałkuski, dla handlu.pl 11 maja 2009 09:11

Umowa agencyjna sposobem na rozwój sklepów winiarskich

Jeszcze niedawno sieć sklepów Galeria Wina w szybkim tempie otwierała kolejne placówki. Rok temu ich łączna liczba przekroczyła 30. Okazało się jednak, że firma przeinwestowała. Liczba sklepów szybko skurczyła się do 12. Okazało się także, że sklepy nie mogą rozwijać się jako sklepy franczyzowe.

REKLAMA
- Za ostro poszliśmy do przodu - przyznaje Krzysztof Majer z sieci Galeria Wina - Najpierw przez dwa lata otwieraliśmy sklepy, a przez następny rok je zamykaliśmy - opisuje.
Zgodnie z jego deklaracjami firma chce się przede wszystkim skoncentrować na zwiększeniu obrotów w już istniejących placówkach.  - Nasz standardowy sklep zajmuję powierzchnię ok. 40 m kw., ale chcemy pójść w kierunku większych obiektów 80 - 100 m kw., umożliwiających robienie w sklepach czegoś więcej - degustacji, klubu wina - wyjaśnia nasz rozmówca. Nowe inwestycje będą jednak ściśle uzależnione od możliwości pozyskania atrakcyjnych lokalizacji.
Wszystkie sklepy sieci są sklepami własnymi. - Próbowaliśmy tez rozwijać się poprzez współpracę franczyzową, ale okazało się, że trudno było znaleźć chętnych. Obroty jednego sklepu osiągają przeważnie wysokość 10 - 15 tys., co dla potencjalnych partnerów nie było poziomem wystarczająco atrakcyjnym - wyjaśnia Krzysztof Majer. - To zajęcie dla pasjonatów wina - dodaje.
Galeria Wina chce rozwijać się dalej dzięki sklepom agencyjnym. - Oferta będzie atrakcyjna, bo nasz partner bez ponoszenia ryzyka będzie miał marżę wysokości 30 proc. czyli na poziomie, którego własnymi siłami by nie osiągnął - podkreśla.

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12735

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA