Ustalenie właściwej marży wymaga dużej wiedzy

Autor: dla handlu.pl 21 września 2009 11:56

Zdaniem Wojciecha Drozda z firmy Ret Pro wielu właścicieli sklepów osiąga często zyski poniżej możliwości danej placówki, gdyż niewłaściwie zarządza asortymentem i marżą.

Według analiz robionych w wielu sklepach mniejszy asortyment, przy tak samo dużej powierzchni ekspozycji pozwala zyskać uwagę klienta i przekonać go do zakupu, niż przy dużym wyborze towaru, którego klient nie jest w stanie zauważyć.

 

Również ustalanie marż podlega wielu zasadom. Aby były one jak najkorzystniejsze dla sklepu należy stosować jak najniższe marże na produkty wrażliwe cenowo, a odbijać to sobie wyższymi marżami na produkty delikatesowe i specjalistyczne, których cena może być znacznie wyższa.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane