REKLAMA
REKLAMA

Ustawienie kosmetyków dla dzieci na sklepowej półce

Autor: Aneta Owczarek, PMT Marketing System 1 września 2009 09:50

Kosmetyki do pielęgnacji ciała małych dzieci i niemowląt to kategoria produktów, które z roku na rok odnotowują ciągły wzrost sprzedaży. W kategorii kosmetyków dla dzieci najważniejsza z zasad to ustawienie produktów jednej marki i tej samej kategorii obok siebie. Ważna jest również wysokość półki . Najlepsza ekspozycja to oczywiście półka na wysokości wzroku czyli na poziomie od 120 do 160 cm. Półki rozmieszczone w tym przedziale potrafią wygenerować zysk nawet do 70 % obrotu całego regału.

REKLAMA

Warto również przypomnieć, iż zdecydowana większość decyzji zakupowych tj.: ok. 70 %, zapada właśnie przy półce. Mając to na uwadze, merchandising kosmetyków dla dzieci musi uwzględniać w swojej ofercie nowości i poświęcić dużo uwagi produktom pierwszej potrzeby.

Wiodącymi produktami w tej kategorii są tzw. „ produkty wygodne" do których zaliczamy przede wszystkim : pieluszki jednorazowe, nawilżane chusteczki, uniwersalne płyny, takie jak : szampony, mydła ,płyny do kąpieli dwa w jednym, kremy do pielęgnacji ciała, oliwki etc. Zdecydowanie wiodącym produktem w tej kategorii są chusteczki nawilżające, bez których współcześni rodzice nie wyobrażają sobie egzystencji. I to właśnie ich producenci prowadzą na półce największą rywalizację.

Kosmetyki dla dzieci najczęściej są ustawione od razu przy wejściu na dział z artykułami dziecięcymi. W bezpośrednim sąsiedztwie prawie zawsze znajdują się chusteczki pielęgnacyjne i pieluszki - produkty pierwszej potrzeby. To właśnie ten asortyment zajmuje prawie wszystkie półki na poziomie wzroku. Powyższe ekspozycje bardzo często uzupełniane są o wszelkiego rodzaju materiały reklamowe, pełniące funkcję zarówno informacyjne jak i marketingowe.

Kategoria kosmetyków dla dzieci korzysta również z ustawienia blokowego. Tylko takie ustawienie zapewnia dobrą sprzedaż produktów i jego szybkie odnalezienie przez potencjalnego klienta. Ponad to należy pamiętać również o tym, że w trosce o zdrowie najmłodszych, każdy rodzic decydując się na zakup określonego produktu do pielęgnacji ciała jednego z producentów, przy wyborze kolejnego produktu wybierze tego samego producenta. 

W przypadku produktów, które cechuje wysoka rotacja asortymentu warto pomyśleć o dodatkowych lokalizacjach . Wybierając miejsce dodatkowej lokalizacji kosmetyków dla dzieci, warto wziąć pod uwagę „ mocne strony" placówek handlowych takie jak.: strefa kas, powierzchnie sprzedażowe po prawej stronie, skrzyżowania przejść jak również końcówki regałów.

Tak jak w każdej grupie produktów, tak i w tej kategorii ważny jest zarówno lider jak i konkurencja, która stara się dorównać liderowi i w ten sposób pozyskać klienta. Mając to na uwadze można zauważyć podobieństwo opakowań określonych grup produktów, zbliżoną kolorystykę, a nawet podobne bądź takie same walory zapachowe.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA