REKLAMA
REKLAMA

W 2009 r. liczba małych sklepów w Polsce spadła o 5,5 tys.

Autor: Rzeczpospolita 19 lutego 2010 08:50

W 2009 r. liczba małych sklepów w Polsce spadła o 5,5 tys.

Jak wynika z najnowszych prognoz firmy Euromonitor International, na koniec 2009 r. w Polsce działało ponad 160 tys. sklepów ogólnospożywczych. Mimo kryzysu wartość rynku wzrosła o 4,4 proc., do 153 mld zł - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

W tym roku prognozy dla rynku handlowego nie są optymistyczne - analitycy Euromonitora spodziewają się wzrostu rynku tylko o ok. 1 proc., do 154,5 mld zł - pisze "Rz". Jeszcze latem ub.r. prognozy zakładały wzrost do 167,3 mld zł, dlatego trzeba się liczyć z dalszym spowolnieniem w branży.
Jak informuje "Rz" największe sieci handlowe i tak nie mają powodów do narzekania. Choć rynek jest trudny, to jednak hiper-, supermarkety i dyskonty w 2009 r. zwiększyły sprzedaż nawet o ponad 20 proc.
Jednocześnie utrzymuje się odpływ klientów z małych sklepów - choć stanowią one wciąż główny segment rynku handlowego, z obrotami za ub.r. na poziomie 64 mld zł. Jednak wynik ten był mniejszy o niemal 4 proc. niż w 2008 r. - podsumowuje "Rz".


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA