PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

W 2010 r. drobni detaliści jeszcze aktywniej będą poszukiwać ofert franczyzowych

Autor: PMR 16 grudnia 2009 14:26

Według najnowszej edycji raportu firmy PMR "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2009", wartość rynku spożywczego w Polsce, rozumiana jako wartość sprzedaży artykułów żywnościowych oraz artykułów przemysłowych w sklepach spożywczych, wyniesie 223,5 mld zł w 2009 roku. Będzie to o 0,4 proc. więcej niż w roku 2008, w którym wzrost wyniósł aż 8,9 proc.

Według umiarkowanie ostrożnych prognoz PMR w 2010 roku wzrost rynku nadal nie będzie przekraczał 1 proc. a jego wartość sięgnie jedynie 225 mld zł, co będzie głównie efektem rosnącego w Polsce bezrobocia. Według PMR największy wzrost sprzedaży zanotują w 2009 roku sieci sklepów typu convenience - wartość segmentu wzrośnie o 21 proc. Jest to zasługą dynamicznej rozbudowy sieci sklepów przez trzech dominujących graczy - w 2009 roku franczyzowe sieci ABC, Żabka i Groszek powiększą się łącznie o ponad 1000 placówek i na koniec roku będą dysponowały ok. 6,8 tys. punktami sprzedaży.

Szybki rozwój sieci franczyzowych nie jest jednak udziałem tylko sklepów typu convenience. Według PMR, 15 największych sieci rozwijający się na zasadzie franczyzy lub ajencji przyłączy w tym roku 2,1 tys. sklepów, co oznacza 15 proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2008. Jest to skutkiem coraz bardziej konkurencyjnego otoczenia, które skłania rosnącą liczbę drobnych detalistów do przystępowania do odnoszących sukcesy sieci franczyzowych.
Według analityków PMR narastająca presja konkurencyjna powodują, że właściciele niezrzeszonych sklepów stają przed wyborem: albo zamknięcie sklepu albo przystąpienie do jednego z systemów franczyzowych działających w branży. I coraz częściej decydują się na tę drugą opcję. Dzięki temu w miejsce utraconej niezależności otrzymują pomoc i narzędzia umożliwiające poprawienie rentowności ich biznesu, a tym samym możliwość przetrwania na rynku.
Według PMR drugim najszybciej rosnącym kanałem dystrybucji są w tym roku sklepy dyskontowe. - Atrakcyjna cenowo oferta, najbardziej dopasowana do aktualnych potrzeb konsumentów, oraz wzrost liczby placówek przełoży się w 2009 roku na 18,5 proc. dynamikę sprzedaży tego typu sklepów. W efekcie dyskonty zanotują największy ze wszystkich segmentów wzrost udziału w rynku spożywczym - z 7,7 proc. w roku 2008 do 9,1 proc. w 2009 - tłumaczy Patrycja Nalepa.
Łączny udział wszystkich trzech wielkopowierzchniowych formatów (hipermarketów, supermarketów, dyskontów) wzrośnie w 2009 roku do 33,5 proc. z 30,8 proc. w roku 2008.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • rzapka 2010-01-29 19:07:40

    A jeszcze więcej na ajencibezsciemy.fora.pl .

  • ajentzabki 2010-01-25 13:57:01

    Żabka nie jest siecią franczyzowa. To działalność agencyjna w najgorszym jej wydaniu.

    Więcej na www.ajenci.fora.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane