W handlu tradycyjnym papierosy to dobrze rotujący produkt

Autor: dlahandlu.pl 11 grudnia 2009 11:32

W handlu tradycyjnym ten podział koszyka wygląda w ten sposób, że 20 proc. stanowią wydatki na papierosy, 12 proc. na artykuły nieżywnościowe, a blisko 68 proc. na żywność. Dla porównania w handlu nowoczesnym udział papierosów w sprzedaży wynosi jedynie 3 proc.

Nadal najwięcej zakupów żywności robimy w handlu tradycyjnym (58 proc. udziałów w rynku). Jednak w ostatnim roku dyskonty zanotowały wzrost sprzedaży w handlu żywnością o 25 proc. Również w handlu tradycyjnym Polacy dokonują zakupów chemii gospodarczej i kosmetyków (34,8 proc.) rynku. Swoje udziały zwiększają tu jednak sieci drogeryjne, które mają już 15 proc. rynku.

Polacy na miesięczne zakupy w 2008 roku przeznaczali 804 zł. Z czego 386 zł szło na świeżą żywność: owoce, warzywa, mięso, wędliny, drób, sery, itp.

Na podstawie danych The Nielsen Company. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane