W małych sklepach najlepiej sprzedają się najmniejsze paczki chipsów

Autor: dlahandlu.pl 20 kwietnia 2010 09:28

Rynek słonych przekąsek to m.in.: chrupki, popcorn, chipsy, orzeszki, paluszki, krakersy. - Największą popularnością spośród słonych przekąsek cieszą się chipsy ziemniaczane. Zaraz za nimi pod względem sprzedaży znalazły się paluszki. Kolejno potem chrupki i orzeszki - wylicza współwłaściciel sklepu z Grodziska Mazowieckiego.

Według sprzedawcy przekąski generują dobre obroty w sklepie. - Sprzedają się głównie małe i średnie paczki. Bardzo rzadko nabywców znajdują największe opakowania. Coraz lepiej sprzedają się za to orzeszki zwłaszcza słone, które zastępują często słodycze - twierdzi sprzedawczyni.

Producenci i dystrybutorzy dostarczają do sklepów różnorodne materiały promocyjne dzięki czemu słone przekąski są doskonale widoczne dla
konsumenta. Ta kategoria jest mocno reklamowana w telewizji, przez co konsumenci sami poszukują tych produktów w miejscu sprzedaży.

Jak wynika z badań Nielsena, w okresie od grudnia 2008 do listopada 2009 roku sprzedaż słonych przekąsek wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej aż o 7,2% wartościowo, ilościowo o 3,3%, a wartość całego rynku wyniosła blisko 193 mln zł. Wolumen sprzedaży w tym okresie wyniósł prawie 107 tys. ton.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane