W małym sklepie wystarczą dwa produkty z każdej kategorii

Autor: dlahandlu.pl 30 września 2009 09:10

W małym sklepie osiedlowym, gdzie nie ma możliwości wprowadzenia samoobsługi, nie ma potrzeby utrzymywania więcej niż dwóch różnych produktów w tej samej kategorii - uważają sprzedawcy.

- Z naszych doświadczeń wynika, że w większości przypadków w naszym sklepie klienci kupują nie więcej niż dwa-trzy produkty. Są to po prostu zakupy pierwszej potrzeby, bo okazuje się, że w domu czegoś akurat zabrakło. W tej sytuacji klient raczej nie jest wybredny i kupuje to, co poleci mu ekspedient bądź po prostu to co aktualnie jest w sklepie - uważa pan Krzysztof, jeden z warszawskich sklepikarzy.
Według niego w ofercie powinien znaleźć się lider rynkowy, czyli produkt o najsilniejszej marce oraz artykuł z niższej lub średniej półki cenowej, na który stać będzie większość klientów. - Wyjątkiem mogą być kategorie, w których brakuje wyraźnego lidera na rynku lub które generują ponadprzeciętną sprzedaż. Typowe przykłady to choćby piwo czy napoje, gdzie warto mieć kilka różnych produktów w asortymencie - twierdzi nasz rozmówca.
Na które produkty postawić? - Wystarczy sięgnąć do Internetu, gdzie znajdziemy aktualne badania popularności poszczególnych kategorii. Ewentualne pomyłki bardzo szybko zweryfikują klienci, więc optymalną półkę można wypracować bardzo szybko nawet, gdy dopiero zaczynamy pracę w handlu - zapewnia właściciel.

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane