W małym sklepie wystarczą dwa produkty z każdej kategorii

Autor: dlahandlu.pl 30 września 2009 09:10

W małym sklepie osiedlowym, gdzie nie ma możliwości wprowadzenia samoobsługi, nie ma potrzeby utrzymywania więcej niż dwóch różnych produktów w tej samej kategorii - uważają sprzedawcy.

- Z naszych doświadczeń wynika, że w większości przypadków w naszym sklepie klienci kupują nie więcej niż dwa-trzy produkty. Są to po prostu zakupy pierwszej potrzeby, bo okazuje się, że w domu czegoś akurat zabrakło. W tej sytuacji klient raczej nie jest wybredny i kupuje to, co poleci mu ekspedient bądź po prostu to co aktualnie jest w sklepie - uważa pan Krzysztof, jeden z warszawskich sklepikarzy.
Według niego w ofercie powinien znaleźć się lider rynkowy, czyli produkt o najsilniejszej marce oraz artykuł z niższej lub średniej półki cenowej, na który stać będzie większość klientów. - Wyjątkiem mogą być kategorie, w których brakuje wyraźnego lidera na rynku lub które generują ponadprzeciętną sprzedaż. Typowe przykłady to choćby piwo czy napoje, gdzie warto mieć kilka różnych produktów w asortymencie - twierdzi nasz rozmówca.
Na które produkty postawić? - Wystarczy sięgnąć do Internetu, gdzie znajdziemy aktualne badania popularności poszczególnych kategorii. Ewentualne pomyłki bardzo szybko zweryfikują klienci, więc optymalną półkę można wypracować bardzo szybko nawet, gdy dopiero zaczynamy pracę w handlu - zapewnia właściciel.
Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7891

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.