W Ruchu sprzedadzą tylko jeden rodzaj papierosów

Autor: Rzeczpospolita 4 września 2009 09:13

Ruch promuje produkty tylko jednej firmy. Na witrynach kiosków marki West i Dawidoff zastąpiły Pall Mall i L&M - donosi Rzeczpospolita. Zdaniem analityków i konkurentów spółka i tak borykająca się z problemami przez takie zmiany jeszcze bardziej straci.

Zgodnie z obowiązującą od lipca umową na witrynach 7,6 tys. kiosków Ruchu widać tylko marki Imperial Tobacco, a zupełnie zniknęły z niej inne popularne brandy. - Sami jesteśmy zaskoczeni decyzją, część klientów sądzi, że innych marek nie sprzedajemy, dlatego rezygnuje z zakupów i już widzimy spadek sprzedaży - mówi jeden ze sprzedawców.

Ruch nie informował o umowie w oddzielnym komunikacie, ale w sprawozdaniu zarządu z 31 sierpnia podał, że z powodu spadku sprzedaży papierosów i wysokich kosztów utrzymywania zapasów zdecydowano o ograniczeniu asortymentu oraz jego ekspozycji. Dotąd było to od 126 do 133 marek, za co spółka pobierała dodatkowe opłaty od producentów. Powierzchnię przeznaczoną dla papierosów na witrynach zmniejszono o połowę. Zniknęły jednak zupełnie wyroby zdecydowanego lidera, koncernu Philip Morris oraz innych, jak British American Tabacco czy Altadis.
Ruch spodziewa się, że szacowane przychody z tytułu umowy z Imperialem powinny zrównoważyć dochody uzyskiwane za ekspozycję towarów od innych producentów. Ma też dodatkowe miejsce na promocję innych towarów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane