W strefie kasy warto postawić na tanie produkty

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 15 października 2009 09:03

W strefie kasy warto postawić na tanie produkty

Strefa kasy pełni strategiczna rolę zarówno w małym sklepie spożywczym jak i supermarkecie. Na tej niewielkiej zazwyczaj powierzchni znajdują się te produkty, po które klient sięga przy okazji realizacji zakupów planowanych. Dlatego warto zadbać o to aby dobrze spełniała swoje funkcje

.
- Jednym z rozwiązań, dobrze sprawdzających się w mniejszych sklepach, gdzie miejsca przy kasie nie ma zbyt dużo, jest wykorzystanie specjalnych stojaków, zaprojektowanych tak, by pasowały do boksów kasowych. Na nich wykładane są produkty typu impuls, czyli takie, które nie należą do podstawowych zakupów - twierdzą eksperci z firmy Norco, dostarczającej wyposażenie do sklepów spożywczych.
Do strefy przy kasie trafiają produkty o cenie zazwyczaj poniżej 10 zł. - Cena nie może być zbyt wysoka, bo niewielu klientów jest w stanie wydać większej kwoty na zakup impulsowy, ani również zbyt niska, bo sugerowałoby to niską jakość towaru. Klient jest bowiem bardziej podatny na impulsy, które nie zwiększą znacznie rachunku zakupów planowanych - mówi nam przedstawiciel jednej z ogólnopolskich sieci supermarketów. Badania pokazują, że najlepiej, gdy cena produktu impulsowego plasuje się pomiędzy 1 a 2 zł. Taki przedział cenowy sprawia, że w odczuciu klienta wydatek nie wpłynie na ogólny koszt zakupów.
Ale nie tylko impuls jest podstawowym kryterium doboru produktu do strefy przykasowej. Często przy kasach wystawiane są produkty, które normalnie by się tam nie znalazły. Chodzi o takie artykuły, które w głębi sklepu łatwo mogłyby paść łupem złodziei. To różnego rodzaju towary, często drogie, ale niedużej wielkości, które łatwo schować do kieszeni. - Przy kasie nie może też zabraknąć produktów sezonowych. Są to przede wszystkim lody, które pojawiają się latem, tak samo jak stojaki z napojami. Zimą natomiast oglądać można displaye z czekoladkami. Przed świętami Bożego Narodzenia, czy Wielkanocy aranżacja w strefie kasy ma na celu skłonić klienta do zakupu słodyczy, specjalnie przygotowanych na tę okazję przez producentów - dodaje przedstawiciel sieci.
Dużą wagę do strefy kasy przykładają również producenci, pragnący maksymalizować obroty i generować możliwie największe zyski. Wraz z ofertą przedstawiają zasady ekspozycji wyrobów, ponadto często troszczą się o dodatkowe stojaki, koszyki, stelaże. Producenci dbają także o dostarczenie materiałów reklamowych, które w strefie kasy dodatkowo zachęcają do zakupu. - Nadmiar produktów może jednak zmniejszyć funkcjonalność kasy i utrudniać wybór konkretnych produktów przez klienta. Dlatego też decyzja o rozmieszczeniu produktów w strefie kasy jest zawsze podejmowana po analizie aktualnego popytu - twierdzi nasz rozmówca.

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane