W trudnych czasach klienci wybierają znane sieci

Autor: portalspozywczy.pl 14 października 2009 09:25

W czasach dekoniunktury naturalną koleją rzeczy najwięcej korzystają sklepy dyskontowe. Obietnica niskiej ceny to atrakcyjny komunikat dla konsumentów, którzy chcą wydawać pieniądze rozsądnie - mówi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

- Te sieci, które mają silną pozycję w Polsce - takie jak Biedronka - konsekwentnie powiększają liczbę placówek, powielające sprawdzony model biznesu, który się sprawdził przez wiele lat, niezależnie od fazy cyklu gospodarczego. W tej sieci zrozumiano dobrze subtelną zależność pomiędzy niską ceną, przyzwoitą jakością i znaczeniem produktów markowych, przynajmniej w kluczowych kategoriach - wyjasnia Agnieszka Górnicka. I dodaje: - Biedronka również konsekwentnie buduje markę, a poza tym pozostaje w bliskim kontakcie ze swoimi klientami - między innymi prowadząc systematyczne badania marketingowe. Silna marka to wielki atut w trudnych czasach, gdyż konsumenci zwracają się wówczas w stronę tego, co znane i bliskie. Niemniej Biedronka dochodzi obecnie do kresu możliwości łatwej ekspansji, tj. generowanej przez akwizycje dużych sieci.

-Na tym tle zastanawiające jest bardzo słabe wejście firmy Aldi do Polski. - Wiadomo jednak, że Aldi słynie z bardzo rygorystycznego podejścia do kosztów operacyjnych, a model sprzedaży jest oparty na markach własnych (żywności i kosmetyki) i ofertach specjalnych (artykuły AGD, tekstylia itp.). Kryzys nie przycisnął polskiego konsumenta do tego stopnia, by zaakceptował taką ofertę. Do tej pory nie widać także, by czas kryzysu sprzyjał dużo szybszej ekspansji sieci Lidl czy Kaufland - podsumowuje Agnieszka Górnicka.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.