W tym roku karp będzie wyjątkowo drogi
Zdaniem hodowców wiele wskazuje na to, że karp przed świętami będzie wyjątkowo drogi. Osiągnie cenę 15-16 zł za kg - czytamy w „Głosie Wielkopolski".
Przedstawiciele Stawów Milickich, największego w Europie akwenu hodowlanego karpi, twierdzą, że w tym roku królewskiej ryby z ich stawów nie będzie zbyt wiele. Hurtownicy za kilogram karpia muszą tam zapłacić aż 9,27 zł. W gospodarstwach rybackich z okolic Poznania także karpie "żniwa" są w najlepszym razie przeciętne. Hurtownicy już teraz płacą od 9,5 zł do 10 zł za kilogram. Centra handlowe kuszą karpiem za 7,49 zł.
- To przynęta. Tak niska cena to dumping, ponieważ żaden hodowca poniżej 8,70 złotych za kilogram nie sprzedawał ryby - mówi Roman Madaj z Gospodarstwa Rybackiego Bogucin.
W zeszłym roku najtańsze hipermarkety sprzedawały karpie po 10 zł za kilogram. Nieco droższe sieci żądały 13-15 zł. Jednak bywały miejsca, gdzie trzeba było zapłacić i 18 zł za kilogram ryby.

WYBRANE DLA CIEBIE
- Pn 21:41 Nożownik z galerii w Stalowej Woli usłyszał 18 zarzutów
- Pn 17:44 W Malborku obok Lidla powstanie park handlowy
- Pn 17:39 Resort rolnictwa przygotuje program rozwoju rynków hurtowych
- Pn 15:22 W czasie ferii Polacy więcej i częściej płacili kartami Visa za granicą
- Pn 15:06 Specjaliści ds. handlu i sprzedaży najbardziej poszukiwanymi pracownikami
- Pn 15:00 Piotr i Paweł zamyka placówkę w Krakowie. Sieć liczy 139 sklepów
- Pn 14:59 W ramach programu Dostępność+ sklepy będą budowały podjazdy dla wózków
- Pn 14:56 BIG: Niski poziom czytelnictwa odbija się na kondycji wydawców i księgarzy
-
Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
-
Starbucks: Przyjdź po kawę ze swoim kubkiem
-
Biedronka idzie za ciosem i kontynuuje hitową promocję
-
Solidarność Tesco: Zarząd przedstawił propozycję podwyżek, nie zgadzamy się...
-
Lidl odpowiada Biedronce "tanią sobotą"
-
Biedronka w Świeciu była otwarta nielegalnie w niehandlową niedzielę
- 1 Dyrektor HR Tesco: Pracownicy są entuzjastycznie nastawieni do zmian
- 2 Sainsbury's wprowadza specjalne opakowania, bo millenialsi boją się dotykać...
- 3 Piotr i Paweł optymalizuje sieć. Zamyka 4 placówki
- 4 Media Expert wchodzi do Rybnika
- 5 LPP miała w I kw. 1,58 mld zł przychodów i 115 mln zł straty operacyjnej
- 6 Lidl w tydzień wydał na reklamę w telewizji ponad 11,7 mln zł