Warszawskie sieci szukają nowych pomysłów w walce o klienta

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 31 sierpnia 2009 12:46

Warszawskie sieci szukają nowych pomysłów w walce o klienta

Lokalne sieci handlowe działające na stołecznym rynku w większym stopniu niż w innych rejonach kraju muszą się zmagać z problemem konkurencji rynkowej. - Konkurencja na rynku warszawskim jest ogromna i nie chodzi tu już tylko o sieci międzynarodowe, lecz również o sieci lokalne i sieci dyskontowe - przyznaje Paweł Piwek, wiceprezes sieci Api Market skupiającej osiem sklepów w Warszawie i okolicach.

Według niego w tej chwili w walce o klienta liczy się nie tylko konkurencyjność cenowa ale również dbanie o jakość produktów i usług. - Dlatego w tej chwili coraz trudniej jest przyciągnąć i utrzymać klienta, którego wymagania wzrastają. Trzeba się ciągle doskonalić w każdym aspekcie działalności handlowej - dodaje.

Oprócz tego ważnym aspektem komunikacji z klientem są wszelkiego rodzaju gazetki i inne akcje promocyjne. - Obecnie nasze gazetki wydajemy w cyklu miesięcznym, przy czym promocje w nich zaproponowane obowiązują przez dwa tygodnie - mówi Paweł Piwek. W okresach pomiędzy gazetkami w sklepach Api mają miejsce tygodniowe akcje plakatowe, które polegają na zaoferowaniu klientom 5-6 produktów w bardzo atrakcyjnych cenach.

Pod względem dystrybucji gazetek promocyjnych lokalne sieci coraz bardziej urozmaicają swoją działalność. Gazetki znaleźć można już nie tylko w sklepach czy skrzynkach pocztowych - działająca w okolicach łodzi sieć Rosa zdecydowała się na współpracę z Expressem Ilustrowanym i to w cotygodniowym dodatku telewizyjnym do tej lokalnej gazety znaleźć można gazetki sieci.

Oprócz tego ważne na tak konkurencyjnym rynku jak warszawski jest bezpośrednie dotarcie do klienta. - Angażujemy się w różnego rodzaju akcje społeczności lokalnej, ostatnim przykładem jest rocznica obchodów Cudu nad Wisłą gdzie byliśmy jednym z fundatorów nagród dla zwycięzców półmaratonu - twierdzi wiceprezes sieci Api.

Warto również organizować różnego rodzaju okolicznościowe atrakcje dla klientów. - Z okazji Dnia Dziecka w każdym naszym sklepie rozdawaliśmy dzieciakom słodycze i zabawki, było malowanie twarzy przez specjalnie wynajętą profesjonalną agencję, a nawet w naszych Delikatesach w Konstancinie-Jeziornej dzieci i rodziców zabawiał Jaś Fasola - a dokładniej jego sobowtór - wylicza Paweł Piwek. - Takie akcje sprawiają że klienci jeszcze chętniej do nas wracają i coraz bardziej identyfikują się ze sklepem, który uważają za "ich sklep" - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,43

  • Śr

    3,80

  • Min

    2,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7928

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.