Wiejskie sklepy bardziej odczuwają spadki sprzedaży przy niskich temperaturach

Autor: dlahandlu.pl 9 lutego 2010 12:19

- Właściciele sklepów niestety odczuli wpływ temperatury na obroty w sklepach. Klienci, robili w większości przemyślane zakupy a często nawet jak czegoś zapomnieli to niechętnie ponownie wychodzili z domów - informuje Agnieszka Lauk z sieci sklepów Rosa, działających głównie w mnejszych miejscowościach.

Jej zdaniem powiązanie spadku sprzedaży z niskimi temperaturami odczuwawane jest zwłaszcza w sklepach poza miastem, gdzie mieszkańcy mają dalej do sklepu. Często muszą przejść większy dystans lub uruchomić samochód. W takich warunkach trudno o dodatkowe, spontaniczne zakupy, robione "po drodze" Przy wysokich mrozach, notowanych od połowy stycznia obserwowany jest spadek liczby klientów i wielkości zakupów.

Grupa działająca pod zielonym brandem „Rosa" istnieje od maja 2008 roku. Z początku w jej skład wchodziło 21 kupców, ale w ciągu niespełna roku jej rozmiary znacznie się powiększyły. Obecnie do sieci należą 103 placówki. Plany sieci zakładają zarówno rozwój organiczny na terenie dotychczasowego działania tzn. województwa łódzkiego, jak również pozyskiwanie strategicznych partnerów w innych regionach Polski.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane