Właściciel Paleo: Konkurencja najlepszym regulatorem cen

Autor: dlahandlu.pl 26 lutego 2010 09:05

- Powołanie i działania Międzyresortowego Zespołu do spraw Zwiększenia Przejrzystości Rynku Artykułów Rolno-Spożywczych i Poprawy Funkcjonowania Łańcucha Żywnościowego nie będą miały żadnego wpływu na handel tradycyjny. Trudno jest bowiem odszukać sklep, którego średnia marża przekracza 20 proc., a żadna komisja czy też zespół nie okaże się skuteczny w swoich działaniach. Nie po to jest konkurencja, aby urzędnicy ustalali zasady wolnego rynku - uważa Wojciech Śliwa, właściciel sieci delikatesów Paleo działającej na terenie woj. małopolskiego.

- Do 1989 roku starano się regulować ceny w sklepach i marże sklepowe , doprowadzając do jednolitości cen do tego stopnia iż zapowiedź podwyżki cen cukru doprowadziła do zmiany rządu w tamtych czasach. Monitorowanie , regulowanie cen produktów rolnych jest cofnięciem się do ery cen urzędowych, kiedy to w zaciszu partyjnych gabinetów zapadały decyzje o cenach cukru, mąki , ziemniaków czy chleba - nie mające nic wspólnego z wolnym rynkiem . Po 1989 popyt i podaż zaczęły regulować ceny detaliczne. Konkurencja to najlepszy sposób na obniżenie cen . Należy również nadmienić, iż z każdej marży 22 proc. lub 7 proc. stanowi VAT, a od pozostałej części zysku płacony jest podatek dochodowy . Moim zdaniem monitorowanie cen to jedynie tworzenie nowych stanowisk dla urzędników.

Efektywność całego przedsięwzięcia, poza wymiarem medialnym, równać się będzie zero - podsumowuje Wojciech Śliwa.

W połowie lutego ruszył ministerialny zespół, który ma sprawdzić na jakim etapie łańcucha żywnościowego najbardziej drożeje żywność. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.