Właściciel sklepu traci finansowo na kontroli Inspekcji Handlowej

Autor: dlahandlu.pl 3 grudnia 2009 13:07

Jeżeli do sklepu przyjdą kontrolerzy Inspekcji Handlowej, właściciel jest zobowiązany wydać im towary, których jakość zamierzają zbadać.

- Właściciel nie dostaje za nie pieniędzy, jednak może uznać produkty, na potrzeby księgowości, za sprzedane. Zostawiamy w zamian protokół, w którym wyszczególniamy produkty i ich wartość - informuje Marek Nowak, Śląski Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej. To oznacza straty dla sklepu.


Sklepy do kontroli są wybierane losowo, jednak Marek Nowak przyznaje, że w pierwszej kolejności inspektorzy kierują kroki do sklepów, na które mieli skargi odnośnie jakości produktów.
Właściciele sklepów nie muszą się obawiać sankcji ze strony Inspekcji Handlowej. Odpowiedzialność za jakość towarów spada na producenta. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej jakości handlowej produktu Inspekcja Handlowa może nakazać: wycofanie z obrotu, wstrzymanie wprowadzania na rynek albo usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości. Przedsiębiorcom grożą również kary finansowe nawet do 10 proc. przychodów w przypadku wprowadzania do obrotu produktów zafałszowanych.

Właściciel sklepu może dostać mandat w przypadku, gdy sprzedaje żywność przeterminowaną. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane