PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Właściwe prowadzenie klienta po sklepie kluczowe dla wartości koszyka

Autor: Dziennik Łódzki 17 czerwca 2009 11:27

Chleb, masło, wędlina i paczka chusteczek higienicznych - nawet jeśli lista zakupów składa się tylko z kilku produktów, ze sklepu i tak wychodzimy obładowani. Do koszyka wędrują dodatkowe produkty i nie jest to przypadek. Z badań The Nielsen Company wynika, że co trzeci zakup robiony przez klienta nie był przez niego planowany - podał Dziennik Zachodni.

Aż 34 proc. decyzji podejmowanych w sklepie dotyczy zakupów, których nie zamierzaliśmy robić. Nagle przypominamy sobie, że potrzebujemy "nadwyżkowej" rzeczy - tak swoją decyzję tłumaczy aż 25 proc. konsumentów. 14 proc. podkreśla, że produkt rzucił się im w oczy, niemal tyle samo osób zauważyło go, gdy sięgało po coś innego. Dla 5 proc. sklepowych gości istotna była niska cena. Okazuje się, że najważniejsza jest odpowiednia ekspozycja i rozmieszczenie asortymentu.

W marketach ekspozycja zmienia się co dwa tygodnie. - W miesiącu wydajemy dwie gazetki promocyjne - mówi Agnieszka Łukiewicz-Stachera, rzeczniczka Reala. - Przywiązujemy dużą wagę do ułożenia towaru, staramy się, aby rzeczy promowane w gazetce były dobrze widoczne. W sklepach nic nie jest przypadkowe.

Zdaniem prof. Tomasza Domańskiego z Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji Uniwersytetu Łódzkiego w handlu najważniejsze są dwie rzeczy: ściągnięcie klienta do sklepu i zachęcenie go do kupowania przez odpowiednie ułożenie towaru. Te rzeczy, których sklep chce się pozbyć w pierwszej kolejności, atakują obszar oczu, mniej popularne ręki, a najmniej pożądane - nóg.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,09

  • Śr

    5,42

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 578490

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.