Wolimy kupować taniej niż etycznie

Autor: Rzeczypospolita 4 marca 2010 09:29

Co piąty Polak byłby skłonny zapłacić do 10 proc. więcej za produkty przedsiębiorstwa, które zachowuje się etycznie wobec pracowników, klientów, kontrahentów, akcjonariuszy - wynika z badania przeprowadzonego dla " Rzeczpospolitej" przez GfK.

Ponad połowa badanych zauważa pogorszenie standardów w polskim biznesie. Najbardziej nieprzychylne firmom oceny wydają gospodynie domowe (63 proc.). Negatywne oceny moralności przedsiębiorstw nie przekładają się na wybory przy sklepowych półkach. Siedmiu na dziesięciu badanych nie zwraca na to uwagi przy robieniu zakupów lub nie ma w tej sprawie zdania.
- Takie wyniki badań każą się zastanowić, czy etyka w ogóle opłaca się firmom w Polsce. Polacy nie są wielkimi idealistami. Wolą kupować taniej niż etycznie - mówi Rzeczpospolitej Bolesław Rok z Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego.

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane