Wprowadzenie alkoholu do sprzedaży zwiększa obroty sklepu

Autor: dlahandlu.pl 26 sierpnia 2009 13:35

W 2008 roku Polacy wydali na alkohol 25 mld zł wynika z danych Nielsena. O te wydatki rywlizują właściciele hipermarketów i sklepów tradycyjnych. Zarówno sklepy wielkopowierzchniowe jak i osiedlowe muszą mieć jednak koncesję na sprzedaż alkoholu.

Przedsiębiorców do starania się o koncesję nie zrażają ani długi czas oczekiwania na pozwolenie, ani opłaty, które trzeba ponieść. Zgoda na handel alkoholem powyżej 18 proc. kosztuje ponad 2 tys. zł rocznie. 500 zł trzeba wydać na zezwolenie na sprzedaż napojów do 4,5 proc. zawartości alkoholu oraz od 4,5 do 18 proc. Wszystkie te problemy właściciele sklepów są gotowi przebrnąć, gdyż wprowadzenie alkoholu zwiększa sprzedaż w sklepie o co najmniej kilkadziesiąt procent.

Koncesji na sprzedaż alkoholu jest jednak zazwyczaj mniej niż chętnych do  sprzedawania alkoholu. Dodatkowo koncesja przyznawana jest raz na dwa lata, a odnowiona zostaje jeżeli nie zmieniły się warunki lub przepisy itp. Opisywaliśmy już przypadek, gdy sklep nie dostał przedłużenia koncesji, gdyż w pobliżu powstała szkoła językowa. 

10,5 proc. sprzedaży alkoholu w Polsce odbywa się w hipermarketach. Na znaczeniu zyskują sklepy handlu tradycyjnego, które od grudnia 2007 do listopada 2008 odpowiadały za 62,2 proc. sprzedaży wartościowej alkoholu w Polsce. Dla liderów rynku (piwa i wódki) znaczenie tego kanału dystrybucji jest jeszcze większe i oscyluje wokół 77 proc. W handlu tradycyjnym, na szczególną uwagę zasługują sklepy winno-cukiernicze. W większości kategorii ich waga nie przekracza co prawda 10 proc., jednak widoczne są wzrosty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11008

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane