Wygoda kupujących często wymaga negocjacji z przedstawicielami handlowymi

Autor: Marcin Złoch, dlahandlu.pl 10 listopada 2009 09:06

Wygoda kupujących często wymaga negocjacji z przedstawicielami handlowymi

W sklepach to rzadkość by na jednej półce natknąć się na wszystkie dostępne w sklepie artykuły tej samej kategorii. Zazwyczaj różni dostawcy starają się przekonać sprzedawców, że ich produkty powinny być bardziej wyeksponowane i oddzielone od produktów konkurencji.

- Czasem muszę „toczyć boje" z przedstawicielami handlowymi, którzy propagują określoną wizję wyglądu półek sklepowych. Dla nich najważniejsze jest wyeksponowanie logo producenta, a nie wygoda kupujących. Jeżeli to możliwe nie ulegam sugestiom odnośnie miejsca na półce. Klienci lubią pogrupowane produkty, dlatego staram się ustawiać towary nie markami, a rodzajami.

Na przykład dżemy truskawkowe Łowicza stoją w pobliżu słoików z dżemem truskawkowym innych producentów - informuje kierowniczka sklepu
sieci Społem znajdującego się na warszawskiej Pradze.

Zdarza się jednak, że sprzedawca ulega sugestii, że dobrze będzie ustawiać produkty uzupełniające się z oferty danego producenta i okazuje się, że taka transakcja wiązana przynosi efekt. - Dzieje się tak, gdy drugi, nowy produkt sprzedawany jest w promocyjnej cenie, jako dodatek. Wtedy przynosi to i większy obrót, a i klienici mają możliwość sięgnięcia po towar, który dopiero wszedł na rynek - dodaje kierowniczka placówki Społem. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11011

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane