Wystawę należy zmieniać co najmniej raz na miesiąc

Autor: dlahandlu.pl 4 grudnia 2009 09:25

Sklepowe okno wystawowe przestaje pełnić funkcję zachęcającą przechodniów do zakupów, a staje się olbrzymim plakatem reklamowym. Z okien wystawowych zniknęły ekspozycje, pojawiły się za to plakaty reklamowe i naklejki ze znakami graficznymi producentów. A zdaniem ekspertów sklepowa witryna to bardzo ważny element, mający wpływ na zachęcenie klientów do zakupów.

Ekspozycja w oknie wystawowym jest najprostszym i najbardziej skutecznym środkiem reklamy. Nie posługuje się symbolami i wizerunkami, lecz
konkretnymi towarami. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z produktami klient może od razu zdecydować czy zakupi wybrany produkt. Według eksperta Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych prawidłowa wizualizacja witryny powinna spełniać następujące funkcje: informacyjną - powinna informować o dostępnym w sklepie asortymencie; wyróżniającą - przedstawiać ciekawy koncept wizualny; zachęcającą; przekonującą - powinna utwierdzać w przekonaniu iż dany sklep jest najatrakcyjniejszy; przypominającą - powinna przypominać o zbliżających
się świętach.

- Wzrok jest najsilniejszym bodźcem człowieka, za jego pośrednictwem przekazywane jest ok. 80 proc. informacji do mózgu. W projektowaniu wyglądu okna wystawowego konieczne jest więc użycie elementów wizualnych takich jak odpowiednie oświetlenie, ruch, barwa oraz ogólne zasady estetyki. Witryna sklepowa musi być atrakcyjnym obrazem, przyciągać wzrok klienta jak również korespondować z jego potrzebami. Wygląd witryny musi być adekwatny do zainteresowań grupy docelowej klientów danego sklepu. Jeśli okno wystawowe spełni oczekiwania, potrzeby obserwatora, chętnie wejdzie on do wnętrza punktu sprzedaży, będzie bardziej skłonny do zakupów w danym sklepie - twierdzi ekspert z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Zdaniem specjalistów należy dość często zmieniać dekoracje wystaw. Przeciętnie co 21 dni, zawsze z pewnym wyprzedzeniem w stosunku do sezonu. Według podręczników merchandisingu najkorzystniej jest opracować roczny plan dekoracji wystaw (17 tematów w roku) oraz odpowiednio przygotować okno i sam dobór towarów. Należy pamiętać o przedstawieniu cen w oknie wystawowym Funkcjonuje przy tym reguła, że przy drogich ofertach powinna znaleźć się informacja o szczególnie dobrej jakości, a na końcu, nieco drobniejszym drukiem, cena. W przypadku ofert tanich - opis jest zbędny. Obecność ceny na wystawie jest zazwyczaj dobrze przyjmowana przez klienta. Jej brak czasem działa odstraszająco. Brak ceny może być elementem strategii kreowania obrazu sklepu elitarnego. Nie zawsze jest to dobrze interpretowane.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8226

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.