Wystawę należy zmieniać co najmniej raz na miesiąc

Autor: dlahandlu.pl 4 grudnia 2009 09:25

Sklepowe okno wystawowe przestaje pełnić funkcję zachęcającą przechodniów do zakupów, a staje się olbrzymim plakatem reklamowym. Z okien wystawowych zniknęły ekspozycje, pojawiły się za to plakaty reklamowe i naklejki ze znakami graficznymi producentów. A zdaniem ekspertów sklepowa witryna to bardzo ważny element, mający wpływ na zachęcenie klientów do zakupów.

Ekspozycja w oknie wystawowym jest najprostszym i najbardziej skutecznym środkiem reklamy. Nie posługuje się symbolami i wizerunkami, lecz
konkretnymi towarami. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z produktami klient może od razu zdecydować czy zakupi wybrany produkt. Według eksperta Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych prawidłowa wizualizacja witryny powinna spełniać następujące funkcje: informacyjną - powinna informować o dostępnym w sklepie asortymencie; wyróżniającą - przedstawiać ciekawy koncept wizualny; zachęcającą; przekonującą - powinna utwierdzać w przekonaniu iż dany sklep jest najatrakcyjniejszy; przypominającą - powinna przypominać o zbliżających
się świętach.

- Wzrok jest najsilniejszym bodźcem człowieka, za jego pośrednictwem przekazywane jest ok. 80 proc. informacji do mózgu. W projektowaniu wyglądu okna wystawowego konieczne jest więc użycie elementów wizualnych takich jak odpowiednie oświetlenie, ruch, barwa oraz ogólne zasady estetyki. Witryna sklepowa musi być atrakcyjnym obrazem, przyciągać wzrok klienta jak również korespondować z jego potrzebami. Wygląd witryny musi być adekwatny do zainteresowań grupy docelowej klientów danego sklepu. Jeśli okno wystawowe spełni oczekiwania, potrzeby obserwatora, chętnie wejdzie on do wnętrza punktu sprzedaży, będzie bardziej skłonny do zakupów w danym sklepie - twierdzi ekspert z Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych.

Zdaniem specjalistów należy dość często zmieniać dekoracje wystaw. Przeciętnie co 21 dni, zawsze z pewnym wyprzedzeniem w stosunku do sezonu. Według podręczników merchandisingu najkorzystniej jest opracować roczny plan dekoracji wystaw (17 tematów w roku) oraz odpowiednio przygotować okno i sam dobór towarów. Należy pamiętać o przedstawieniu cen w oknie wystawowym Funkcjonuje przy tym reguła, że przy drogich ofertach powinna znaleźć się informacja o szczególnie dobrej jakości, a na końcu, nieco drobniejszym drukiem, cena. W przypadku ofert tanich - opis jest zbędny. Obecność ceny na wystawie jest zazwyczaj dobrze przyjmowana przez klienta. Jej brak czasem działa odstraszająco. Brak ceny może być elementem strategii kreowania obrazu sklepu elitarnego. Nie zawsze jest to dobrze interpretowane.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane