Z rynku zniknęło niemal 7 tys. małych sklepów spożywczych

Autor: Rzeczpospolita 9 marca 2009 09:39

Duże sklepy wygrywają konkurencję o klienta. W Polsce najszybciej rozwijają się tzw. sieci dyskontowe i markety - podaje Rzeczpospolita.

Jak podała firma badawcza Nielsen w ubiegłym roku z rynku zniknęło niemal 7 tys. małych sklepów spożywczych. Co więcej, to największa ilość sklepów, jaka zniknęła z rynku w ostatnich latach. - Najsłabsi nie dają rady podołać konkurencji, trend będzie prawdopodobnie obserwowany w kolejnych latach - mówi Agnieszka Gosiewska z Nielsena. Jednocześnie małe placówki wchłaniane są także przez sieci, choćby franczyzowe.

Gdy jeden kanał sprzedaży traci, kolejny zyskuje. Jak podaje Rzeczpospolita, w ubiegłym roku głównymi beneficjentami wzrostu były sieci hiper-, supermarketów oraz dyskontów. Liczba największych sklepów w ciągu roku wzrosła o 9 proc., do 267, a supermarketów o 10 proc. i jest ich już ponad 3,9 tys. Mimo wielu wcześniejszych prognoz wskazujących, że polski rynek jest już nasycony wielkimi sklepami, ciągle ich przybywa. Na ten rok kolejne placówki planują Carrefour, Auchan czy E. Leclerc.

Jednak największymi wygranymi są sieci dyskontowe, jak Biedronka, Aldi czy Netto, które zwiększyły liczbę sklepów o 15 proc., do 1,75 tys.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10912

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane