Za wizytę tajemniczego klienta zapłacimy 500 zł

Autor: Marcin Szczepański, dlahandlu.pl 13 sierpnia 2009 09:01

Za wizytę tajemniczego klienta zapłacimy 500 zł

Zdaniem zwolenników weryfikacji jakości obsługi metodą tajemniczego klienta, straty spowodowane brakiem aktywnej sprzedaży, nieprzestrzeganiem przez pracowników standardów obsługi i brakiem kontroli przez pracodawców, są daleko bardziej dotkliwe dla sieci niż dla pojedynczych podmiotów. Cierpi na tym przede wszystkim wizerunek sieci i zmniejszają się obroty.



 - W dobie Internetu negatywna opinia jednego klienta może przerodzić się w lawinę przetaczającą się przez fora i grupy dyskusyjne - zwraca uwagę przedstawiciel jednej z firm badawczych.
Część ekspertów zwraca jednak uwagę na to, że jakość tego typu badań często pozostawia wiele do życzenia. - Firm badawczych oferujących usługę Tajemniczego Klienta jest w tej chwili jak przysłowiowych grzybów po deszczu - mówi Natalia Leśniewska, dyrektor ds. badań rynkowych w Akadaemii Rozwoju Systemów Sieciowych. Niestety wiele z nich tnąc koszty zatrudnia nieprzeszkolonych audytorów. 
W przypadku audytów badawczych na polskim rynku bardzo dobrym testem jakości usługi jest jej cena. Jeśli uświadomimy sobie, że w kwocie 100 zł za pojedynczą wizytę zawiera się gaża dla audytora to z dużym prawdopodobieństwem narażamy się na wykonanie badania przez przypadkową osobę. Zazwyczaj taka osoba już w pierwszych etapach oceny popełnia błędy obserwacyjne prowadzące do nieprecyzyjnych sformułowań, uogólnień i mylnych wniosków, często krzywdzących personel, a w konsekwencji prowadzących do niewłaściwej diagnozy słabych i mocnych stron danej placówki. - Dobrze wykonane badanie rynkowe musi odpowiednio kosztować - uczciwa cena za rzetelnie przeprowadzoną wizytę waha się w granicach 200-500 zł w zależności od zaawansowania oceny i skali badania - twierdzi Natalia Leśniewska.
- Najważniejszym narzędziem pracy „tajemniczego klienta" jest pamięć - dlatego wizytator musi być świadomy jej ograniczeń, rekonstrukcyjnego charakteru, musi zdawać sobie sprawę ze skutków subiektywizmu, przemodelowania pamięci mogącego doprowadzić do przypomnienia sobie fałszywej informacji, musi umieć oddzielić fakty od ocen i własnych przemyśleń - wyjaśnia przedstawicielka ARSS.
Ponadto w standardzie pakietu badawczego Tajemniczy Klient oprócz listy wykwalifikowanych audytorów, zestawu narzędzi badawczych - ankiet i scenariuszy wizyt powinien znaleźć się dokument opisujący formy kontroli badania. - Agencje nieposiadające takich procedur, odmawiające ich pokazania czy wręcz bagatelizujące ich stosowanie nie są poważnymi partnerami biznesowymi, a wyniki przeprowadzanych przez nie działań badawczych mogą przyczynić się do podjęcia błędnych decyzji organizacyjnych i marketingowych - podkreśla Leśniewska.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Klient 2012-09-14 11:08:16

    Więcej informacji na temat tajemniczego klienta można poczytać na tajemniczyklient.warszawa.pl

  • Anda 2009-08-24 22:04:34

    Złożyłem ofertę,zobaczymy jak to się kręci?

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane