REKLAMA
REKLAMA

Zakaz ekspozcji papierosów w witrynach w nowej ustawie antynikotynowej

Autor: Łukasz Rawa, dlahandlu.pl 20 stycznia 2010 13:03

Przygotowana przez sejmową Komisję Zdrowia ustawa antynikotynowa zakłada, że właściciele sklepów będą musieli ukrywać pod ladą sprzedawane marki papierosów. Klient będzie musiał poprosić o konkretną markę, a sklepikarz nie bedzie mu mógł podpowiedzieć, że ma w ofercie też inne papierosy.

REKLAMA
Za złamanie zakazu ekspozycji papierosów właścicielom sklepów i kiosków groziłoby nawet 200 tys. zł i kara do roku pozbawienia wolności. Zdaniem przedstawicieli koncernów tytoniowych taka kara byłaby niewspółmierna do wykroczenia.

Jedną z proponowanych w projekcie zmian jest ponadto wprowadzenie obrazkowych ostrzeżeń na paczkach w miejsce obecnie istniejących ostrzeżeń tekstowych. - Nie ma żadnych dowodów, że ostrzeżenia graficzne wnoszą coś nowego do świadomości społecznej dotyczącej ryzyka związanego z paleniem. Ich wprowadzenie spowoduje jedynie dodatkowe koszty związane z drukiem opakowań, które szacujemy na ok. 30 gr. za paczkę. Wzrost cen może spowodować spadek rynku szacowany na ok. 1,5 proc. Z kolei spadek rynku przełoży się na zmniejszenie wpływów do budżetu państwa z tytułu podatku akcyzowego o ok. 300 mln zł. Jak pokazuje doświadczenie wzrost cen spowoduje wzrost przemytu, który już obecnie utrzymuje się na wysokim poziomie i wykazuje tendencję wzrostową - uważa Krzysztof Rut z British American Tobacco Polska.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA