REKLAMA
REKLAMA

Zaliczanie rachunków do kosztów przy prowadzeniu sklepu w domu

Autor: Rzeczpospolita 8 października 2009 11:47

Zaletą prowadzenia firmy w domu jest możliwość zaliczenia do kosztów części jego wartości dzięki odpisom amortyzacyjnym. Stawki amortyzacji dla mieszkań są co prawda niezbyt wysokie, ale jeśli siedziba firmy mieści się w lokum kupionym jako używane, rzecz przedstawia się o wiele lepiej. Stawka amortyzacyjna rośnie do 10 proc. w skali roku i to już może być znaczący koszt - podaje Rzeczpospolita.

REKLAMA

Z biurem w domu - tak jak w każdym innym miejscu - wiążą się też pewne wydatki, np. na prąd, ogrzewanie, Internet, telefon, zakup mebli, sprzętu.

Można zaliczyć je do kosztów działalności. Nieco większego wysiłku może tylko wymagać ich udokumentowanie i udowodnienie, że służyły potrzebom działalności gospodarczej, a nie osobistym celom domowników. Trzeba też liczyć się z tym, że przedstawiciele fiskusa przyjdą sprawdzić, czy to, co deklarujemy, odpowiada rzeczywistości. Dlatego dzieląc koszty na domowe i firmowe, zachowajmy zdrowy rozsądek. A jeśli chcemy rozliczyć w kosztach podatkowych zakup, który może budzić kontrowersje, przygotujmy dobre argumenty, które pozwolą się nam wybronić w razie sporu z fiskusem.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA