Zdarza się, że hurtownie wykupują promocyjne towary z hipermarketów

Autor: Gazeta Wyborcza 27 listopada 2009 10:19

W sklepach Tesco promocyjne towary sprzedawane są w ograniczonych ilościach. Okazuje się, że Tesco broni się w ten sposób przed wykupowanie towaru przez konkurencję - podaje Gazeta Wyborcza.

- Zdarzały się już sytuacje, że do naszych sklepów przyjeżdżał pracownik czy właściciel hurtowni i kupował trzy-cztery palety cukru. Skutek był taki, że zanim uzupełniliśmy zapasy, zabrakło cukru dla innych klientów. Dlatego wprowadziliśmy ograniczenie 30 kg dla jednej osoby. Wydaje mi się, że zwykły klient więcej nie potrzebuje - przekonuje Michał Kubajek, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Handlowcy przyznają, że taka praktyka to nic dziwnego. Podstawowe to zabezpieczenie się firmy przed konkurencją. - Bo załóżmy, że duża sieć handlowa, np. Tesco, dostała od jakiejś cukrowni świetną ofertę. Kupuje więc tysiące ton na atrakcyjnych warunkach i z niewielkim narzutem wystawia w swych sklepach po równie dobrej cenie. Ale niespodziewanie przyjeżdża jakiś duży hurtownik i bierze wszystko. Sieć, jeśli zarabia, to symbolicznie, a towar znika w sekundę - wyjaśnia Paweł Rozpara zajmujący się m.in. handlem produktami FMCG.

Tłumaczy, że taka sytuacja może mieć dla sieci jeszcze gorsze skutki. - Bo, zakładając dalej, że przy okazji potężnego kontraktu z cukrownią sieć robi akcję promocyjną, głosząc wszem i wobec, że ma tani cukier. Klient przychodzi do sklepu i cukru nie ma, bo właśnie wykupił go jakiś hurtownik. I nie jest wściekły na hurtownika, bo on go nie interesuje, tylko na ten sklep. Bo przecież miał być tani cukier, a są puste półki. Rzuca coś w stylu: "Więcej tu nie wrócę" i wychodzi zły. Wizerunek sklepu jest mocno nadszarpnięty - podkreśla handlowiec.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ed 2009-12-10 17:19:32

    to trzeba tego cukru kupić więcej

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,01

  • Min

    1,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8180

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.