REKLAMA
REKLAMA

Żywiec Zdrój chce zwiększać udziały rynkowe

Autor: Rzeczpospolita 22 lipca 2009 09:15

Należący do koncernu Danone Żywiec Zdrój, lider polskiego rynku wody butelkowanej planuje w tym roku zwiększyć przychody o 13-14 proc. - informuje Rzeczpospolita.

REKLAMA
W 2008 r. przychody Żywca wzrosły o 19 proc., do 500 mln zł. Chociaż tempo, w jakim rośnie w tym roku sprzedaż spółki, jest wolniejsze, to nadal jest ono wyższe od średniej rynkowej.

Po sześciu miesiącach 2009 r. udziały Żywca pod względem wartości sprzedaży wyniosły 31,7 proc. Do końca roku firma chce zwiększyć je nawet do 33 proc. Na tym jej plany zdystansowania konkurentów się nie kończą. - Jesteśmy w stanie jeszcze przez kilka lat zwiększać nasze udziały rynkowe o ok. 1,5 proc. rocznie - uważa Wojtyna. Taki stopniowy wzrost możliwy jest bez zmiany dotychczasowej strategii opartej na promowaniu jednej marki. - Uważamy, że w naszym zasięgu jest nawet 40 proc. udziałów w polskim rynku wody. Jednak osiągnięcie takiego poziomu oznacza rozbudowanie naszej oferty - mówi Marek Wojtyna, prezes Żywca Zdroju. Na razie Danone nie zdecydował, czy jego firma stworzy kolejną markę czy też przejmie już istniejącego producenta wody.

Pozycja rynkowa Żywca na razie nie jest zagrożona. Ostra walka toczy się o pozostałe miejsca na podium. W 2008 r. na drugie miejsce przesunęła się Cisowianka, której dystrybutorem są Polskie Zdroje. Trzecie miejsce należy do Nałęczowianki produkowanej przez Nestle.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13208

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA