Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Nietrafione prezenty to świąteczny koszmar dla co trzeciego Polaka

Autor: dlahandlu.pl 22 grudnia 2017 11:10

Nietrafione prezenty to świąteczny koszmar dla co trzeciego Polaka fot. Shutterstock.com

Strzelenie focha, zawiedziona mina, złośliwy komentarz – to najczęstsze reakcje na nietrafiony, świąteczny upominek – jak wynika z badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń. Ponad 30 proc. Polaków nauczyło się udawać, że upominek im się podoba, 30 proc. przeklina w myślach i nic nie pokazuje po sobie, a 27 proc. robi dobrą minę do złej gry. Nietrafione prezenty to świąteczny koszmar, który co trzeciemu Polakowi potrafi popsuć bożonarodzeniową atmosferę.

Jednym z kluczowych elementów świąt, co odzwierciedla „przedświąteczna gorączka”, zauważalna w grudniu w zatłoczonych centrach handlowych, jest obdarowywanie się upominkami. Tradycja zakupu prezentów praktycznie przejęła świąteczne finanse, na dobre wpisując się w kulturowe obyczaje. Upominki jednak, szczególnie te nietrafione, jak pokazują wyniki badania serwisu Prezentmarzeń, potrafią wywołać negatywne emocje.

Jakie reakcje wywołują niechciane prezenty?

Aż 29% z zapytanych ponad 1300 Polaków była świadkiem „strzelenia focha” jako reakcji obdarowanego na nietrafiony prezent, 27% odczuło że osoba jest urażona, a 19% spotkało się z grymasem twarzy i zawiedzioną miną.18% respondentów usłyszało złośliwy komentarz, 5% zetknęło się z wybuchem płaczu, a 2% nawet z przekleństwem.

O znaczeniu upominków i ich ważnego wpływu na atmosferę świąt, świadczą odpowiedzi respondentów badania „Prezenty zawsze wywołują emocje”. Dla 31% zapytanych Polaków otrzymanie niewłaściwego upominku jest głównym powodem popsucia atmosfery i wigilijnego nastroju. Równie dużo, bo 23 % respondentów wskazuje na stres związany z nietrafnością prezentu dla bliskiej osoby, a 16% na negatywną reakcję obdarowanych osób. Kolejnym czynnikiem, który także potrafi popsuć bożonarodzeniową atmosferę jest bieganie w stresie za prezentami.

Zakup świątecznych podarunków nie jest wcale łatwym zadaniem. Spośród 1337 zapytanych Polaków jedynie 37% potrafi powiedzieć, iż sprawia im to przyjemność, ale 33% deklaruje, iż nie lubi tego robić, gdyż kupno prezentów sprawia im trudność. A 11% przyznaje otwarcie, że jest to dla nich męczarnia i obowiązek.

Dla większości z nas ma znaczenie, co kupujemy innym osobom na prezent. Aż 67% respondentów zapytanych przez serwis Prezentmarzeń zdradza, iż długo się zastanawia nad wyborem i dostosowuje upominek do zainteresowań oraz wieku danej osoby. Sponad 1300 Polaków, 20% przyznaje otwarcie, iż mimo dobrych chęci często nie trafia z prezentem, a 4% chce mieć to po prostu z głowy.

Jak często przydarzają się prezentowe rozczarowania?

Spośród 1337 zapytanych Polaków, 16% deklaruje, że co roku taki dostaje na święta, a 27% potwierdza, iż niestety ciągle im się to przytrafia. 38% mówi, iż czasami, gdy ktoś ich dobrze nie zna. Tylko 19% jest upominkowymi szczęściarzami, którzy otrzymuje pożądane prezenty.

  • gość 2017-12-25 21:08:03

    Jaki koszmar ???

    Nietrafiony prezent to nie koszmar, jak się nie podoba

    to można się go łatwo pozbyć, podarować komuś etc





  • fro 2017-12-25 11:39:00

    My z mały opóźnieniem ale zamówiliśmy też więc będa po świętach :P

  • ekierk 2017-12-24 23:35:25

    Ja dostałam simsy4 - był to totalnie trafiony prezent :) jak tylko rodzinka wyjedzie, tobędę grałą jak szalona

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    9,22

  • Min

    4,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 551164

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.