Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analityk: Biedronka może zdecydować się na likwidację niektórych placówek

Oszczędności z tytułu samych zwolnień w Biedronce, które szacuję na kilkanaście mln zł, według mnie nie będą miały istotnego wpływu na wyniki Jeronimo Martins, z uwagi na skalę działalności. Jest to z drugiej strony niewątpliwie sygnał, że spółka zmienia model rozwoju: zmniejsza tempo otwarć nowych sklepów, a koncentruje się na poprawie efektywności istniejących placówek - komentuje niedawną decyzję Biedronki Kamil Szlaga, analityk Domu Maklerskiego Trigon.
Reklama
Zdaniem analityka, w ramach optymalizacji biznesu dyskontowa sieć może zdecydować się nie tylko na zmniejszanie tempa otwarć nowych sklepów (z 300 do ok. 100 rocznie), ale również na dodatkowe zamknięcia istniejących już sklepów. Szlaga nie sądzi jednak, aby zjawisko to przybrało masową skalę. Jak zaznacza analityk Trigonu, nowe otwarcia realizowane będą selektywnie w dużych miastach. Efekty obecnych działań Biedronki będzie można ocenić najwcześniej dopiero za kilka miesięcy.

Przypomnijmy, Jeronimo Martins poinformowało w minionym tygodniu, że ograniczenie tempa ekspansji Biedronki zmusi firmę do redukcji zatrudnienia. Zwolnienia grupowe w spółce obejmą około 130 osób spośród ponad 55 tys. pracowników. W zdecydowanej większości będą to osoby z działu ekspansji. Zwolnienia nie obejmą pracowników sklepów oraz centrów dystrybucyjnych Biedronki.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.