Biedronka ze sprzedażą w wysokości 8,4 mld euro, LfL na minusie
Jeronimo Martins opublikowało pełny raport za 2014 rok. Skonsolidowana sprzedaż Grupy wyniosła w tym czasie 12,7 mld euro (11,8 mld euro w 2013 r.), co oznacza wzrost o 7,2 proc. w stałej walucie w euro. EBITDA to 733, 2 mln euro (777,1 mln euro w 2013 r.), spadek o 5,6 proc. w euro. Zysk netto Grupy wyniósł 301,7 mln euro (382, 3 mln), spadek o 21,1 proc. w euro

Fot. Adobe Stock. Data dodania zdjęcia 4 listopada 2022
Reklama
Sprzedaż samej Biedronki liczona w zł wzrosła o 9,1 proc. (9,5 proc. w euro) do 8,4 mld euro. Sprzedaż LfL w całym 2014 r. spadła o o,8 proc.
W ciągu ubiegłego roku sieć otworzyła 211 sklepów (194 przyłączeń netto). Spółka zakończyła rok liczbą 2587 placówek.
EBITDA Biedronki wyniosła 573,1 mln euro (78,2 proc. całej EBITDA Grupy). Firma kilkakrotnie zwraca uwagę na negatywny wpływ deflacji na wynki Grupy.
Grupa podkreśla, że jej priorytetem w Polsce w 2015 r. będzie ralizacja programu wspomagajacego sprzedaż Biedronki, a tym samym wzmocnienie przewagi konkurencyjnej. W rezultacie Biedronka chce stopniowo odzyskać satysfakcjonujące tempo sprzedaży.
Firma chce dostosować strukturę kosztów do nowych celów ekspansji i skupić się na efektywności i produktywności, aby w 2015 r. uzyskać marżę EBITDA Biedronki na poziomie 6,5 proc.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Reklama