Reklama
Partnerzy portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Biedronka ze sprzedażą w wysokości 8,4 mld euro, LfL na minusie

Jeronimo Martins opublikowało pełny raport za 2014 rok. Skonsolidowana sprzedaż Grupy wyniosła w tym czasie 12,7 mld euro (11,8 mld euro w 2013 r.), co oznacza wzrost o 7,2 proc. w stałej walucie w euro. EBITDA to 733, 2 mln euro (777,1 mln euro w 2013 r.), spadek o 5,6 proc. w euro. Zysk netto Grupy wyniósł 301,7 mln euro (382, 3 mln), spadek o 21,1 proc. w euro
Reklama
Sprzedaż samej Biedronki liczona w zł wzrosła o 9,1 proc. (9,5 proc. w euro) do 8,4 mld euro. Sprzedaż LfL w całym 2014 r. spadła o o,8 proc.

W ciągu ubiegłego roku sieć otworzyła 211 sklepów (194 przyłączeń netto). Spółka zakończyła rok liczbą 2587 placówek.

EBITDA Biedronki wyniosła 573,1 mln euro (78,2 proc. całej EBITDA Grupy). Firma kilkakrotnie zwraca uwagę na negatywny wpływ deflacji na wynki Grupy.

Grupa podkreśla, że jej priorytetem w Polsce w 2015 r. będzie ralizacja programu wspomagajacego sprzedaż Biedronki, a tym samym wzmocnienie przewagi konkurencyjnej. W rezultacie Biedronka chce stopniowo odzyskać satysfakcjonujące tempo sprzedaży.
Firma chce dostosować strukturę kosztów do nowych celów ekspansji i skupić się na efektywności i produktywności, aby w 2015 r. uzyskać marżę EBITDA Biedronki na poziomie 6,5 proc.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum