Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Ekspert o wojnie cenowej między dyskontami: Zyski mogą być większe niż straty

Pod koniec sierpnia Lidl i Biedronka wystartowały z kolejnymi promocjami cenowymi, tym razem oferując bony i rabaty za zakupy. – Ta wojna promocyjna będzie miała oczywiście wpływ na rentowność obu sieci w tym okresie (w końcu przyznają duże rabaty), ale w łatwy sposób może być wyrównana w długim okresie poprzez przyciągnięcie do sieci nowych, wartościowych klientów – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.
Reklama

– Obecną sytuację na rynku retail można porównać do finału tenisowego turnieju na kortach Wimbledonu, w którym na korcie spotyka się dwóch najlepszych graczy. Zdecydowanie lepszych niż cała konkurencja. Finaliści rozpoczynają wielki i wyniszczający obydwu, pojedynek w walce o ostateczną wygraną. Mocne serwy, wymiany ciosów... A publiczność raz klaszcze po zagraniu jednego, raz drugiego i jest tak tą walką zachwycona, że chciałby, aby trwała ona w nieskończoność. Bo przecież to wszystko dla uciechy publiki – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że konkurencja zaś albo czeka na rewanż obmyślając taktykę w szatni, albo szuka możliwości dodania sobie siły i umiejętności za pomocą dopingu. Lub też, jeśli jest na tyle sprytna i przewidująca, szuka dla siebie innego turnieju do wygrania. 

– Tak dokładnie wygląda wojna promocyjna pomiędzy dwiema sieciami, czyli Lidlem i Biedronką. Kto na niej zyskuje? Oczywiście konsumenci, którzy mogą kupować taniej oraz sieci, które zwabiają do siebie łowców promocji w ilościach hurtowych. Zarówno od siebie nawzajem, ale też od pozostałych graczy na rynku. Nie znając danych liczbowych odnośnie przepływu klientów pomiędzy sieciami ciężko precyzyjnie określić ten poziom, ale intuicyjnie można na pewno powiedzieć, że jest znaczny, biorąc pod uwagę skalę działania Lidla i Biedronki – tłumaczy Radosław Kaczmarek. 

Więcej na portalspozywczy.pl

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.