PARTNERZY PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

W grudniu największe centra handlowe odwiedzi ponad milion klientów

Autor: dlahandlu.pl 12 grudnia 2019 11:39

W grudniu największe centra handlowe odwiedzi ponad milion klientów Galeria Północna, fot. materiały prasowe

Polacy wykazują się świąteczną rozwagą kupując prezenty świąteczne. Większość z nas zamiast wychodzenia z domu wybierze zakupy przez Internet. Co piąta osoba poświęci na to tylko godzinę, a co druga od 2 do 4 godzin. Centrum handlowe przed świętami odwiedza co drugi Polak, poszukując zwłaszcza produktów na promocji . Największe galerie odwiedzi średnio ponad 1 mln klientów. Zakupowa rozwaga nie idzie w parze ze strategicznym planowaniem momentu zakupowego szaleństwa  – wynika z badania zleconego przez CBRE.

- Świąteczna aura w centrach handlowych trwa mniej więcej dwa miesiące. Wiele sklepów przygotowania rozpoczyna tuż po Wszystkich Świętych, choć są marki, które startują nawet wcześniej. Okazuje się jednak, że szybki start świątecznego klimatu nie chroni Polaków przed zakupami na ostatnią chwilę. Na początku grudnia niemal połowa z nas nie miała jeszcze prezentów. Jak co roku można się spodziewać, że największy wzrost natężenia ruchu odnotujemy w drugiej połowie grudnia, choć już teraz klientów jest dużo. Ogólnie grudzień to rekordowy miesiąc dla centrów handlowych, kiedy obroty sklepów są znacznie wyższe niż w pozostałych miesiącach – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego CBRE.



Z badania przeprowadzonego na zlecenie CBRE wynika, że aż 44% Polaków na początku grudnia nie miało jeszcze zakupionych prezentów świątecznych. Mężczyźni częściej niż kobiety odkładają tę czynność na ostatnią chwilę – 47% panów vs. 42% pań. Zdecydowana większość z nas świąteczne zakupy zrobi przez Internet (63%), a co druga osoba odwiedzi centrum handlowe. Warto jednak podkreślić efekt synergii między światem online i offline. Z poprzedniego badania CBRE wynika, że aż 3 na 4 kupujących online odbiera towar w sklepie stacjonarnym, z czego 6 na 10 klientów przyznaje, że w sklepie, w którym odbiera towar zamówiony online, kupuje dodatkowe rzeczy.

- Klienci realizujący zakupy online i odbierający je w sklepie są szczególnie wartościowi. Okazuje się bowiem, że ich zaangażowanie w zakupy nie słabnie w porównaniu do tradycyjnych konsumentów. To znowu oznacza, że są tak samo skłonni kupić coś na miejscu. To pokazuje, że handel tradycyjny i internetowy nie muszą się nawzajem zwalczać, wręcz przeciwnie, współpraca jest bardzo korzystna, zwłaszcza w okresie wzmożonej aktywności świątecznej – mówi Magdalena Frątczak.



Black Friday wypadł w tym roku 29 listopada. Okazuje się, że dla prawie połowy Polaków piątkowe obniżki cen nie były wystarczającą motywacją do zakupów prezentów. Większość z nas na promocje będzie polowało później – już 63% osób wskazuje, że obniżona cena wpływa na decyzję o zakupie, choć warto zwrócić uwagę, że na produkt z promocji dużo częściej decydują się kobiety – 72% w porównaniu do 54% mężczyzn. Co Polacy znajdą pod choinką? Większość kosmetyki, zabawki i książki.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,88

  • Śr

    4,36

  • Min

    2,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7939
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.