Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Dino: Codziennie jeden sklep i jest już ich 2069

Dino stawia na rozwój organiczny i podkreśla to na każdym kroku. Detalista nie zamyka się jednak na ewentualne akwizycje. Na koniec września sieć miała już 2069 sklepów.
Reklama

Spółka Dino Polska otworzyła od stycznia do końca września 2022 r. 256 nowych sklepów wobec 234 rok wcześniej. Oznacza to, że prawie codziennie się nowy sklep Dino.

Na koniec września 2022 r. sieć liczyła 2069 sklepów, wobec 1706 marketów rok wcześniej.

Powierzchnia sprzedaży sklepów Dino wyniosła 812,6 tys. mkw. wobec 666,8 tys. mkw. rok temu.

Czy Dino zamierza rosnąć przez akwizycje?

- Skupiamy się przede wszystkim na rozwoju organicznym. Nie poszukujemy aktywnie możliwości przejęcia innych sieci, ale też nie zamykamy się na żadne rozwiązania - podaje sieć.

 

 

- Ciężko jest jednoznacznie wykluczyć wzrost spółki Dino poprzez akwizycje, niemniej jednak ostatnie lata dynamicznej ekspansji spółki wskazują na to, że wzrost organiczny i zunifikowany model sklepu jest obraną drogą rozwoju firmy. Ewentualna decyzja o potencjalnej akwizycji może być bardziej zależna od otrzymanej atrakcyjnej oferty na zakup sklepów aniżeli być determinowana skalą działalności samego Dino - mówi nam Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ S.A.

Dino: Chcemy kontynuować rozwój organiczy

- Rozwijamy się organicznie i chcemy kontynuować ten model biznesu. Planujemy zagęszczanie sieci sklepów w regionach, w których jesteśmy obecni oraz stopniową ekspansję w nowych rejonach. Rozwój definiujemy jako wzrost liczby sklepów, ale także jako wzrost sprzedaży like-for-like (LFL), który w przypadku Dino należy do jednych z najwyższych na rynku - podkreśla sieć.

Dino: Rozwój odbywa się stopniowo przez pączkowanie

Dino wywodzi się z województwa wielkopolskiego, z południowo-zachodniej Polski. Tu firma otworzyła pierwszy sklep w 1999 r. oraz pierwsze centrum dystrybucyjne w 2002 r. Od samego początku realizujemy przemyślaną strategię rozwoju sieci, która przede wszystkim zakłada stopniowe zwiększanie zagęszczenia naszej sieci „na obecnych terenach”, wokół istniejących centrów dystrybucyjnych spółki. Rozwój w nowych kierunkach – wschodnich i północnych odbywa się stopniowo, przez pączkowanie. Takie podejście, nawet w obliczu bardzo szybkiej ekspansji, zapewnia wysoką efektywność operacyjną, szczególnie w obszarze logistyki.

- Zakładamy, że w dłuższej perspektywie będziemy mieli zbliżone zagęszczenie sieci na 100 tys. mieszkańców we wszystkich regionach kraju - podaje Dino.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (3)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum