Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Danone musi zmienić kolory w reklamie Actimela

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającej reklamie Actimela sugerowanie dzieciom, że spożywanie tego produktu daje przewagę nad innymi. Instytucja oceniła, że wskazuje na to kolorystyka użyta w spocie.
Reklama

Skarga złożona do Komisji Etyki Reklamy dotyczyła telewizyjnego spotu Danone Actimel, w którym chłopiec czekający na mamę w przychodni lekarskiej składa z papieru orgiami w kształcie ptaka, czym wzbudza ciekawość zarówno dzieci, jak i rodziców. W reklamie został wykorzystany kontrast kolorystyczny: uśmiechnięci chłopiec i jego mama są przedstawiani w intensywnych, żywych barwach, podczas gdy inni pacjenci są ukazywani w kolorze szarym. Podobny zabieg został zastosowany w innych spotach reklamujących tę markę.

Autor protestu uznał, że "nie wolno sugerować dzieciom, że jeżeli nie skorzystają z jakiegoś produktu to będą gorsze", a reklama Actimela w swojej kolorystyce zawiera właśnie taką sugestię. Na podstawie skargi spot oskarżono o zawieranie treści dyskryminujących, wprowadzanie odbiorców w błąd w odniesieniu do cech i wartości reklamowanej marki oraz wykorzystywanie naturalnej ufności i braku doświadczenia dzieci, do których kieruje przekaz, że posiadanie lub używanie produktu zapewni im przewagę społeczną lub psychologiczną nad innymi.

Firma Danone argumentowała, że barwy użyte w reklamie są wyłącznie narzędziem ekspresji artystycznej, a intensywniejsze kolory służą wysunięciu na pierwszy plan głównych bohaterów. Koncern zaznaczył, że podobny zabieg został zastosowany w spotach Raiffeisen Bank, Karmi i Heyah. Danone zwróciło też uwagę, że występujące w reklamie jako tło dzieci przedstawione w czarno-białych kolorach nie są smutne - na twarzach kilku z nich pojawia się uśmiech, a niektóre beztrosko machają nogami.

Jednak Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się do tych wyjaśnień, oceniając, że spot pokazuje roześmiane, kolorowo ubrane dziecko, które ma przewagę nad pozostałymi, ponieważ spożywa Actimel. W związku z tym instytucja uznała, że reklama narusza kodeks branżowy.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.