Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kolor kluczowy dla rozpoznawalności marek

Kolor jakiego marka używa w swoim logo i projekcie produktu może być odpowiedzialny za wyższy poziom jej rozpoznawalności u konsumentów. Dlatego Cadbury chce chronić swój kolor.
Reklama

Z badania przeprowadzonego przez zajmującą się prawami dotyczącymi patentów i znaków towarowych firmę Withers & Rogers wynika, że 64 procent zapytanych przez nią osób uważa kolor za ważniejszy czynnik decydujący o rozpoznawalności marki niż hasło reklamowe, krój czcionki czy kształt logo.

U badanych sprawdzano również pamięć odnośnie kolorów wykorzystywanych przez 20 umieszczonych na liście marek. Markami, których kolory respondenci najczęściej pamiętali, były AA, Easyjet i Cadbury. Wysoko znalazły się także BP i Royal Mail.

W wyniku tego badania Withers & Rogers zachęca firmy aby spróbowały za pomocą patentu prawnie chronić kolor swojej marki. Z wymienionych wyżej marek w ten sposób postąpiła jedynie Cadbury.

"Większość marketerów wie, że ludzie reagują na marki emocjonalnie. Dlatego to zaskakujące, że tak niewielu z nich jest świadomych, iż może żądać ochrony znaku firmowego ze względu na zmysłowe właściwości marki" - stwierdziła Fiona McBride, prawnik Withers & Rogers.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.