Komisja Etyki Reklamy: Reklama Hoop Coli trywializuje zdradę
Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot Hoop Coli z Wilqiem pokazujący, jak mężczyzna przyłącza się do swojej partnerki i innej kobiety, które zastał w sypialni, trywializuje relacje międzyludzkie i powiela negatywne stereotypy - podają wirtualnemedia.pl.
Autorzy skarg dotyczących spotu mającego finał w sypialni zauważyli, że jest on emitowany w kanałach ogólnotematycznych o różnych porach, a animowany wstęp przyciąga do niego uwagę dzieci.
Hoop Polska podkreśliła, że w reklamie nie ma treści, które można by uznać za gorszące, takich jak nagość, epatowanie seksualnością czy obrazy aktywności seksualnej. Zdaniem firmy interpretowanie scen ze spotu jako pokazujących ryzykowne zachowania seksualne czy seksualny trójkąt jest nadinterpretacją. - Misją marki Hoop Cola jest otwieranie Polaków na siebie oraz podwyższenie kapitału społecznego w naszym kraju. Kampania marki - której elementem jest przedmiotowa reklama - ma na celu wywołanie dyskusji, o tym jakim narodem jesteśmy oraz polepszenie jakości relacji międzyludzkich - podała firma.
Komisji Etyki Reklamy nie przekonały jednak te argumenty. Zwróciła ona za to uwagę, co pokazują kolejne ujęcia spotu: mężczyzny wraca do domu, mija porozrzucane części damskiej garderoby, zaniepokojony zagląda do sypialni, zastaje swoją partnerkę w łóżku z kobietą, zadowolony ochoczo przyłącza się do nich. W tym świetle według Komisji przekaz trywializuje relacje międzyludzkie, deprecjonuje utrwalone wzorce społeczne oraz powiela negatywne stereotypy. Dlatego nie powinien być kierowany do dzieci ani młodzieży, ponieważ nie uwzględnia stopnia ich rozwoju i może zagrażać ich dalszemu kształtowaniu się psychicznemu lub moralnemu.

- 15:03 Newbridge: 2021 to rok lokalnych zakupów
- 13:55 PGS wprowadzi markę własną drobnego AGD. To element strategii online
- 13:46 Kilka europejskich krajów ma plan jak odmrozić gastronomię
- 11:05 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- Sb 22:51 Jak zoptymalizować e-sklep pod nowe algorytmy Google?
- Sb 20:16 Spar rusza z własną marką ekonomiczną No.1
- Sb 18:18 Dzięki postępowaniom polubownym 1,7 tys. klientów zawarło porozumienia
- Sb 16:18 Sieć drogerii dm tworzy oddział we Wrocławiu i rekrutuje specjalistów
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
- 6 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.