Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Kto powiedział, że kobiety muszą kochać gotowanie?

- Kochasz swoją rodzinę? - pyta w nowej reklamie Winiary pani domu. Z telewizyjnego spotu kobiety dowiadują się, że jeśli kochają - powinny gotować. - To najlepszy sposób na okazywanie uczuć - tłumaczy bohaterka reklamy. Cała kampania pod hasłem "Kochanie przez gotowanie" ma nas przekonać, że miejsce kobiety jest w kuchni.
Reklama

Skąd taki pomysł na promocję dań w proszku, które kojarzą się raczej z aktywnym trybem życia? - Dobrze znamy nasze konsumentki i wiemy, że dbają o rodzinę, kochają ją, starają się o nią - także poprzez gotowanie, szykowanie wspólnych posiłków i czas spędzany razem - mówi Iwona Zaczek, Brand PR Senior Specialist w Nestle Polska.

Okazać bliskim miłość i troskę można poprzez wspólnie spędzany czas - można chociażby pójść razem na spacer, wybrać się do kina albo zagrać wspólnie w Scrabble. W kampanii marki Winiary zleceniodawcy przyjęli, że rolą kochającej kobiety jest stanie przy garach. Ani to dowcipne, ani oryginalne.

W reklamie Winiary powielane są stereotypy dotyczące roli kobiet w społeczeństwie. - Według stereotypu miejsce kobiet jest w domu, w kuchni. Kobieta ma zabiegać o to, żeby w tym miejscu była miłość, ciepło, oraz dobre jedzenie. Mężczyzna jest tym, który to wszystko konsumuje. Ewentualnie zachwyca się potrawami, które przygotuje żona. Kto ma władzę? Ten kto ocenia - komentuje Joanna Piotrowska, prezeska Feminoteki.

Iwona Zaczek nie widzi w tym nic złego. - Wiemy, że znakomita większość Polek ceni wartości rodzinne a dbałość o najbliższych w żaden sposób nie przeszkadza im czuć się zrealizowanymi, docenianymi i zadowolonymi z życia - zaznacza przedstawicielka Nestle Polska.

W reklamach często pojawia się motyw: kobieta podaje posiłek, dzieci wpatrują się w ojca, kamera najeżdża na jego twarz a on wyraża swój zachwyt. - Dużo kobiet czerpie z tego satysfakcję, ale to jest satysfakcja złudna. Kobieta nie ma realnej władzy, zadowolenie czerpie z niby władzy, którą ma w domu. W bardzo tradycyjnych rodzinach mężczyzna często nie wie nawet, gdzie co jest w szufladach w kuchni. Nie wie gdzie jest garnek. Nie umie nic ugotować, ani chociażby zrobić kanapki. Jest społecznie upośledzony - mówi Piotrowska.

Zdaniem Iwony Zaczek, jeśli chodzi o pielęgnowanie stereotypów, to dużo bardziej niż do seksizmu w kampanii Winiary, zarzut ten pasuje do niefachowych i nie opartych na żadnych faktach opinii o niskiej wartości odżywczej potraw z torebek. - Nic mam nic przeciwko daniom gotowym. Sama często z nich korzystam - komentuje prezeska Feminoteki. - Faktycznie ułatwiają życie, bo pozwalają szybko przygotować jedzenie. Dzięki nim ma się więcej czasu na inne zajęcia. Martwi natomiast, że w ich reklamach powielany jest szkodliwy stereotyp. Wiadomo, że reklama ma bardzo duży wpływ na kształtowanie postaw w społeczeństwie a z dostępnych badań wynika, że mężczyźni mało angażują się w prace domowe - podkreśla.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (15)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.