Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Reklama sieci 'Tu Biedronka' wprowadza w błąd

Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skargi zarzucającej spotowi sieci 'Tu Biedronka' wprowadzanie w błąd co do stawek za połączenia do Play. Instytucja uznała też, że reklama powinna zostać uzupełniona o informacje na temat czasu trwania i warunków tej promocji.
Reklama

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na spot telewizyjny sieci Tu Biedronka informujący, że "płacisz 33 grosze za minutę do wszystkich". Odbiorca zauważył w swoim proteście, że ta stawka za połączenia nie dotyczy sieci Play i nie obowiązuje bezterminowo, czego nie zaznacza - nawet w formie gwiazdki - przekaz reklamowy. Ponieważ taka informacja znalazła się na stronie internetowej Tu Biedronka, autor protestu uznał, że spot celowo wprowadza odbiorców w błąd.

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty nieuczciwej konkurencji i wprowadzania odbiorców w błąd co do rzeczywistej ceny promowanej oferty w celu wpłynięcia na ich decyzję o jej kupnie. Odpowiedzialna za tę kampanię firma Jeronimo Martins Dystrybucja broniła się, twierdząc, że w skardze nie sprecyzowano, którą z zasad kodeksu branżowego narusza spot Tu Biedronka, a tylko takie protesty może rozpatrywać Komisja Etyki Reklamy. Firma zadeklarowała też, że zmieniła już outdoorowy i telewizyjny przekaz reklamowy tej sieci, dodając do niego informację o wyłączeniu Play z oferty.

Po rozpatrzeniu sprawy Komisja Etyki Reklamy oceniła, że spot Tu Biedronka wprowadza odbiorców w błąd, nie informując, że promowana oferta nie obejmuje sieci Play i obowiązuje tylko przez jakiś czas. Instytucja uznała, że w tej formie reklama narusza kodeks branżowy, dlatego powinny zostać w niej wprowadzone odpowiednie zmiany.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.