Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

W 2009 r. sieci handlowe będą zwiększać wydatki na reklamę

Twarda walka o klienta. W ub.r. 20 największych firm z branży wydało na reklamę 750 mln zł, ten może być jeszcze lepszy - informuje Rzeczpospolita.
Reklama
Jak wynika z cennikowych danych firmy Expert Monitor, w 2008 r. 20 liderów branży handlowej wydało na marketing 743,8 mln zł wobec 651,3 mln zł w 2007 r. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku kwota wzrośnie, bo w czasie spowolnienia gospodarczego firmy muszą jeszcze ostrzej walczyć o klientów.

Handel odpowiada za co najmniej 10 proc. rynku reklamowego w Polsce, którego wartość w ub.r. - według prognoz domu mediowego ZenithOptimedia - wyniosła 7,8 mld zł. Dane Expert Monitor nie uwzględniają wydatków handlowców na outdoor, a jak podaje Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej tylko po trzech kwartałach ub.r. wyniosły one niemal 70 mln zł. W dodatku żadna firma nie bada rynku gazetek reklamowych, które wydaje większość sieci. W skrzynkach pocztowych czy gazetach rocznie umieszczanych jest kilkaset milionów sztuk takich publikacji. - To nadal jeden z najważniejszych nośników w naszych działaniach marketingowych - mówi Maria Cieślikowska, rzecznik Carrefoura.

Mimo informacji o nadciągającym kryzysie firmy handlowe prawdopodobnie nie zmniejszą wydatków. Co więcej, jeśli spadek popytu obserwowany np. w Wielkiej Brytanii czy Irlandii nastąpi także u nas, walka o klienta jeszcze się zaostrzy. W ubiegłym roku zmalały wydatki reklamowe zaledwie co czwartej sieci z 20 badanych. Budżety zmniejszyły Ikea, Nomi, Żabka, Auchan i Praktiker.

W czołówce jest także sieć Tesco - w ub.r. wydała na reklamę 57,5 mln zł. W tym roku - przynajmniej na razie - także nie spodziewa się gwałtownych zmian swojej polityki. - Dopiero tworzymy budżet marketingowy, nasz rok finansowy kończy się bowiem w lutym. W tej chwili nie zmniejszamy wydatków na ten cel - mówi Przemysław Skory, rzecznik Tesco. Podobnie sytuację ocenia francuski Carrefour - firma nie planuje redukcji tegorocznego budżetu. Co więcej, sama chce zarabiać na reklamach - inwestuje w POS TV, czyli monitory stojące w sklepach, na których emitowane są reklamy. - Działają w 40 największych hipermarketach naszej sieci. Od momentu ich uruchomienia zainteresowanie tym nośnikiem jest ogromne - dodaje Maria Cieślikowska.

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.