Niemiecki dyskonter mówi, że umie efektywnie zarządzać. To widać po wynikach

Niemiecka grupa podała, że rozwija się „na stabilnym poziomie” pomimo inflacji i wyższych stóp procentowych, rekompensując wzrost kosztów surowców, energii i towarów „efektywnym zarządzaniem procesami”.

Czytaj więcej
Duża sieć handlowa podnosi pensje trzeci raz w rokuLidl i Kaufland. Ile zarabiają te sieci?
Lidl odnotował w roku finansowym 2022 sprzedaż na poziomie 114,8 mld euro, co oznacza wzrost o 13,8% rok do roku. Sprzedaż online wyniosła 1,9 miliarda euro, co oznacza wzrost o 8,5% w porównaniu z poprzednim okresem.
Natomiast Kaufland odnotował w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie 31,8 mld euro, co oznacza wzrost o 16,1%, do czego przyczyniła się integracja byłych sklepów Real.
Właściciel Lidla i Kauflandu ma 13,7 tys. sklepów
Na koniec roku obrotowego Grupa Schwarz prowadziła łącznie 13 700 placówek, co oznacza wzrost o 400 w stosunku do roku poprzedniego.
Spółka PreZero odnotowała w ubiegłym roku sprzedaż w wysokości 1,8 miliarda euro, co stanowi wzrost o 84,7% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Ponadto spółki produkcyjne działające w ramach Grupy Schwarz dostarczyły towary o wartości około 3,4 mld euro do Lidla i Kauflandu po wewnętrznych cenach transferowych, co stanowi wzrost o 29,7% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Obejmuje to sprzedaż towarów z przejętej w październiku 2022 roku fabryki makaronów, a także niedawno wybudowanej palarni kawy.
Inwestycje Grupy Schwarz na poziomie 8 mld euro
W ubiegłym roku grupa zainwestowała około 8 miliardów euro zarówno w projekty strategiczne, jak i cyfryzację, przy czym działania skupiały się głównie na ulepszaniu łańcucha dostaw, rozbudowie oddziałów i modernizacji.