Reklama

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

80 proc. reklam żywności promuje niezdrowe odżywianie

Każdego roku przemysł spożywczy w Niderlandach wydaje prawie dwa miliardy euro na reklamę niezdrowej żywności, wynika z badań agencji badawczej Panteia. Okazuje się, że 80 procent wszystkich reklamowanych produktów żywnościowych promuje niezdrowe odżywianie.
Reklama

Fakt, że producenci żywności i supermarkety wydają swoje budżety marketingowe głównie na niezdrową żywność, ma wiele wspólnego z tym, jak działa przemysł spożywczy, podkreśla współautor badania Henri Faun, cytowany przez dziennik "Trouw".

"Większy jest zysk na przetworzonej żywności niż na przykład na owocach i warzywach. Rolnicy, plantatorzy i hurtownicy owoców i warzyw nie mają siły komercyjnej, by reklamować się na dużą skalę" - twierdzi Faun.

Panteia przypomina, że niezdrowa żywność odpowiada rocznie w Holandii za 8,1 procent ciężkich chorób i prawie 13 tys. zgonów i kosztuje sześć miliardów euro z powodu koniecznej opieki zdrowotnej.

Z Amsterdamu Andrzej Pawluszek (PAP)

apa/ mms/

Reklama

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum