Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Alkohol sprzedaje się najlepiej w kanale nowoczesnym

W okresie luty 2008 - styczeń 2009 Polacy kupili prawie 3 miliardy litrów różnego rodzaju trunków, z czego blisko 88 procent stanowi piwo (w ujęciu wartościowym odpowiednio mniej - 51,2 proc.). Kategoriami dominującymi w Polsce są oczywiście piwo i wódka (które łaczenie odpowiadają za 96,2 proc. rynku ilościowo i 90,1 proc. wartościowo - komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Norbert Filiński z ACNielsen Polska.
Reklama

Na szczególną uwagę zasługują jednak mniejsze kategorie alkoholowe takie jak whisky, likiery i wódka, które znajdują się obecnie w okresie dynamicznego rozwoju. Największe wzrosty sprzedaży notują napoje Ready-To-Drink (79 proc. ilościowo i 66 proc. wartościowo). W okresie luty 2008 - styczeń 2009 rynek ten wart był prawie 36 milionów złotych, za które kupiono 2 miliony 200 tysięcy litrów napojów alkoholowych.

Dla sprzedaży kategorii kluczowy jest handel nowoczesny, gdzie sprzedaje się 51 proc. napojów RTD. Na szczególną uwagę zasługuje kanał supermarketów, który odpowiada obecnie za 34,4 proc. sprzdaży (wzrost aż o 7pp w porównaniu do ubiegłego roku). Za wzrostem tym stoją głównie sklepy dyskontowe.

Blisko 98 proc. (zarówno w ujęciu wolumenowym jak i wartościowym) sprzedanych napojów RTD przygotowanych jest na bazie spirytusu (dane za okres luty 2008 - styczeń 2009). Pozostałe 2 proc. to napoje na bazie piwa, wina i cydru.

 

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.