Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Analitycy: Carrefour po raz pierwszy od sześciu lat zmniejszył obroty

Carrefour, największy po Wal-Marcie światowy detalista, po raz pierwszy od sześciu lat odnotuje kwartalny spadek sprzedaży - prognozują analitycy pytani przez Agencję Reuters.
Reklama

Przychody grupy spadną o 1,9 proc., czyli wyniosą ok. 22,94 mld euro wobec osiągniętych w analogicznym okresie ub.r. 23,375 mld euro. Według niektórych ekspertów, wyniki mogą być jeszcze gorsze - Grupa może odnotować obroty niższe niż w I kw. ub. r. o 3,2 proc. Analitycy wypowiadający się dla Agencji Reuters spodziewają się 0,7-proc. zmniejszenia obrotów w porównaniu z IV kwartałem 2008 r.

Według nich, spadki mogą wynikać z wahań kursów walut. Poza tym wpływ na słabsze wyniki miał zapewne efekt kalendarzowy - rok wcześniej I kwartał obejmował m.in. Wielkanoc oraz liczył o jeden dzień więcej (29 lutego).

Analitycy wskazują także na pogarszającą się sytuację ekonomiczną. Spadek sprzedaży prognozowany jest głównie we Francji i innych ważnych rynkach europejskich - m.in. w Hiszpanii, Włoszech i Belgii, natomiast spowolnienie wzrostu ma mieć miejsce w Azji i Ameryce Łacińskiej.

Chociaż sieci spożywcze opierają się zazwyczaj kryzysowi, Carrefour wypada gorzej po części ze względu na nacisk, jaki Grupa kładzie na część nie-spożywczą. Na wynikach firmy odbije się także jej powolne reagowanie na spadki i błędy w działalności we Francji.

Prezes Carrefoura, Lars Olofsson powiedział w ubiegłym miesiącu, że grupa będzie wydać 600 mln euro by stać się bardziej konkurencyjną i ograniczyć koszty o 500 mln euro, jak również ograniczyć wydatki kapitałowe do 2,5 mld wobec 2,9 mld euro w 2008.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.