Analiza: Średni koszt reklamy hektolitra piwa wynosi 1200 zł
Polska znajduje się wśród 5 największych rynków spożycia piwa w Europie. Producenci piwa zwiększają wydatki na reklamę o ponad 20 proc. z roku na rok. Tymczasem spożycie „złotego trunku" nieco spada - o 2 proc. - ale i tak na każdego Polaka przypadają 94 litry piwa rocznie - ujawnia najnowsza analiza domu mediowego Equinox Polska.
W latach 2000-2011 spożycie alkoholu w Polsce wzrosło o 30 proc. Połowę wypijanych napojów alkoholowych stanowiło piwo. Polacy coraz chętniej sięgają po „złoty trunek" - w 2011 roku na jednego naszego rodaka przypadły prawie 94 litry piwa. Nic dziwnego, że Polska jest już w pierwszej piątce rynków Europy o najwyższej konsumpcji tego napoju. Zauważalny jest również trend powstawania miejsc nowych miejsc, w których można kosztować nie tylko dobrze znanych produktów, ale również wyrobów z lokalnych browarów.
Piwno zajęło pierwszą pozycję pod względem wydatków reklamowych w kategorii (bez uwzględnienia alkoholi wysokoprocentowych) w ciągu 3 kw. 2013 roku z 40 proc. udziałem i budżetem na poziomie 418 ml zł. To zasługa wzmożonych działań reklamowych i wydatków producentów piwa, którzy z roku na rok zwiększają swoje budżety o 22 proc. - wynika z badań Equinox Polska.
Należy pamiętać, że w ubiegłym roku (ze względu na odbywające się w Polsce rozgrywki Euro 2012) Polacy częściej decydowali się na konsumpcję piwa. W I połowie 2013 roku popyt pozostawał na niższym poziomie dlatego - zdaniem ekspertów - cały rok może okazać się słabszy od ubiegłego (sprzedaż 37,8 mln hl piwa w 2012 ) i spaść o 2 proc.
W 2013 roku grupa największych reklamodawców na rynku piwa pozostaje niezmienna. Na pierwszej pozycji znajduje się Kampania Piwowarska z wydatkami ponad 151 mln zł i 36 proc. udziałem rynkowym. Chociaż lider może pochwalić się 12proc. dynamiką sprzedaży, to pozostali producenci zwiększyli swoje wydatki o ponad 30 proc. Wicelidera - Grupę Żywiec - dzieli od pierwszego miejsca różnica aż 13 mln zł. Z kolei zajmująca trzecią pozycję - Grupa Carlsberg mimo 37 proc. wzrostu wydatków reklamowych, nie przekroczyła poziomu 100 mln zł i od Grupy Żywiec dzieli ją blisko 40 mln zł.
Pierwsza trójka największych producentów piwa koncentruje 93 proc. wydatków branży i tworzy wysoką barierę wejścia dla nowych graczy. Za przykład może służyć Browar Namysłów, który w tym roku wystartował z silną ogólnopolską kampanią w telewizji, z budżetem prawie 6 mln zł, ale znalazł się w rankingu reklamodawców na pozycji nr 6 z 1proc. udziałem w kategorii.
- « POPRZEDNIA
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- NASTĘPNA »
-
Slawo 2013-12-02 11:20:03
Komuś się jednostki pomyliły?
-
alaska 2013-11-26 15:34:43
Znaczy się dopłacają do interesu? 6zł za reklamę półlitrowej butelki/puszki?
- 23:04 Buty Jana inwestują na terenie parku technologicznego
- 22:59 Sprzedaż online Wólczanki wyższa o 22 proc. Grupa VRG ze stratą
- 21:39 Komisarz UE: Jest pełne poparcie Komisji na odchodzenie od chowu klatkowego
- 20:39 PGS wprowadzi markę własną drobnego AGD. To element strategii online
- 20:25 Branża spotkań i wydarzeń nie otrzyma środków za dodatkowy okres lockdownu
- 20:23 Newbridge: 2021 to rok lokalnych zakupów
- 20:17 Debiutuje Walletmor - implant płatniczy. Kosztuje 199 euro
- 20:16 C&W zatrudnił osobę do obsługi e-commerce, z doświadczeniem w pracy dla Lidla...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
Tesco znów zwalnia
-
PRCH: Straty branży centrów handlowych rosną o kolejne miliardy zł
-
Hebe rozpoczyna sprzedaż testów wykrywających przeciwciała Sars-Cov-2
-
Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
-
Lockdown przedłużony do 18 kwietnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 3 Tesco znów zwalnia
- 4 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 5 Wasz Sklep Spar o współpracy ze stacjami paliw: Nadszedł właściwy czas na...
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
RTV EURO AGD: Sklepy stacjonarne już nie mogą istnieć bez silnego wsparcia e-commerce
-
E-commerce znów młodym rynkiem. LPP tworzy własny software house
-
Żabka, Specjał, Eurocash - pełna lista firm, które uzyskały pomoc publiczną
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
- Mieszkanie, Kraków, Pawia, 32.68 m², sprzedam mieszkanie
- Mieszkanie, Kraków Grzegórzki, Nullo, Francesco, 73.70 m², wynajmę mieszkanie
- Lokal użytkowy, Kraków Podgórze, Dąbrowskiego, Gen. Jana Henryka, 138.15 m², sprzedam lokal użytkowy
- Mieszkanie, Kraków Krowodrza, Władysława Łokietka, 47.00 m², wynajmę mieszkanie
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
-
Max
26,96
-
Śr
18,04
-
Min
11,23
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.