Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Badanie: 70 proc. Polaków stara się oszczędzać na bożonarodzeniowych zakupach

Przedświąteczna gorączka zakupowa rozpoczyna się już na początku grudnia. Pierwszą okazją będą Mikołajki. Wg ankiety PAYBACK Opinion Poll, prawie 3/4 Polaków planuje tego dnia obdarować bliskich prezentami. Większość ankietowanych upominki kupi w sklepach stacjonarnych. Najczęściej będą to centra handlowe (26%) lub super- i hipermarkety (15%). Sporym zainteresowaniem cieszą się sklepy online – prezent w Internecie kupi 21% ankietowanych.
Reklama

Upominki mikołajkowe to głównie książki, filmy lub gry komputerowe (28%), słodycze (25%), a także perfumy i kosmetyki (22%) oraz zabawki (19%). 37% ankietowanych wyda na ten cel do 100 zł, a 32% - powyżej tej kwoty. Ponad 1/3 Polaków wykorzysta przy tym odłożone wcześniej oszczędności.

70% ankietowanych stara się oszczędzać na bożonarodzeniowych zakupach. Najlepszym sposobem jest kupowanie na wyprzedażach lub podczas promocji (24%). Co piąty rozłoży wydatki w czasie, a 14% będzie unikać miejsc, w których łatwiej zrobić nieprzemyślane zakupy. 13% wykorzysta punkty zebrane w programach lojalnościowych. Środki finansowe na święta pochodzić będą głównie z bieżącego budżetu (53%), ale 1/3 Polaków ma na ten cel odłożone oszczędności. Zaledwie 4% skorzysta w tym czasie z karty kredytowej lub kredytu w banku.

Najważniejszą częścią wigilijnej kolacji są tradycyjne potrawy i to na nie ankietowani przeznaczą największą cześć budżetu świątecznego. Połowa ma w planach zaopatrzyć się w produkty spożywcze na kwotę od 200 do 500 zł, 27% planuje zmieścić się poniżej tej sumy. Jeden na trzech badanych rezygnuje w tym roku z zakupu drzewka, to mniej niż w zeszłym roku (45% – 2014 r.). Ci, którzy zdecydują się na kupno choinki, najczęściej przeznaczą na jej udekorowanie do 100 zł (50%).

Podobnie, jak w przypadku Mikołajek, po gwiazdkowe upominki ankietowani najczęściej udadzą się do centrów handlowych (35%). Zakupy w super- lub hipermarketach  zrobi co piąty badany. Z oferty mniejszych, wyspecjalizowanych sklepów, skorzysta 15%. Blisko 1/3 kupi prezenty w Internecie.

71% Polaków wyda na podarki dla bliskich taką samą kwotę, jak w ubiegłym roku. 26% przeznaczy na upominki do 200 zł, 30% - między 200 a 500 zł, a niemal 1/4 – do 1000 zł. Jak deklaruje 31% badanych – najważniejszym kryterium przy wyborze podarków jest ich praktyczność.

Sylwestra, podobnie jak święta, Polacy spędzą w gronie rodzinnym (48%), a 28% - z przyjaciółmi. 2/3 z nich wyda z tej okazji taką samą kwotę, jak w ubiegłym roku, a prawie 24% planuje przeznaczyć na Sylwestra mniej środków.

37% ankietowanych planuje kupić fajerwerki, wydając na nie kwotę do 100 zł. Na produkty spożywcze, z myślą o imprezie sylwestrowej, Polacy wydadzą najczęściej kwotę do 100 zł (54%), co czwarty – do 300 zł. 30% nie zamierza kupować alkoholu, a tych, którzy się na to zdecydują, najczęściej będzie on kosztował do 100 zł.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (1)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum