Badanie: Polacy wiedzą jak mądrze kupować
Wybieramy produkty lepszej jakości, nawet jeśli musimy na nie więcej wydać. Niemal co piąty z nas kupuje tylko to, czego w danym momencie potrzebuje - to wnioski z badania, które przeprowadzono w celu sprawdzenia, czy jesteśmy smart shopperami - wynika z badania Deutsche Banku.
Badanie przeprowadzone przez Deutsche Bank pokazało, że Polacy dobrze znają sztukę inteligentnych zakupów i z powodzeniem łączą przyjemność kupowania z dbaniem o własne finanse. Prawie 50 proc. z nas robi zakupy wyłącznie wtedy, kiedy potrzebuje konkretnego produktu. Niemal co czwarty respondent zadeklarował, że w zamian za lepszą jakość produktu jest w stanie zapłacić więcej. W idealnym wariancie (prawie 30 proc.) Polacy chcieliby wybierać najlepszej jakości produkty, zwracając przy okazji uwagę na ich rozsądną cenę.
Trudno jednak generalizować, badanie ujawniło bowiem różnice między zakupowymi nawykami kobiet i mężczyzn. O ile panie częściej szukają okazji zakupowych na wyprzedażach (46 proc.), o tyle panowie stawiają na internet, biorąc udział w aukcjach online i poprzedzając zakupy skorzystaniem z porównywarki cen. Poza tym mężczyźni rzadziej niż kobiety wykorzystują okazje i częściej szukają równowagi między ceną a jakością produktu. Z kolei kobiety w większym stopniu gotowe są zapłacić więcej za produkt lepszej jakości.
Analiza Deutsche Bank pokazała, że różnica pokoleń znajduje odzwierciedlenie również w zakupach. Niemal jedna czwarta młodych ludzi uważa, że szukanie okazji na promocjach to synonim inteligentnych zakupów. Mądre kupowanie to dla tej grupy wybór produktów jak najlepszej jakości w jak najlepszej cenie (38 proc.), podczas gdy osoby starsze interesuje przede wszystkim niska cena.
Największe różnice w zwyczajach zakupowych młodszego i starszego pokolenia Polaków widać najlepiej na przykładzie korzystania z internetu. O ile dla młodych sieć to dostęp do porównywarek cen, aukcji online i serwisów zakupów grupowych, o tyle starsi ludzie korzystają z tego typu możliwości w ograniczonym zakresie (5-6 proc.). Ciekawy jest też fakt, że o ile co druga osoba ze starszego pokolenia nie korzysta z nadarzających się okazji, o tyle w młodszej grupie wiekowej możliwości tych nie wykorzystuje zaledwie 4 proc. badanych przez Deutsche Bank.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
- Sb 16:02 W bytomskim centrum handlowym powstanie punkt szczepień
- Sb 15:58 TEDi najemcą nyskiej Dekady
- Sb 11:56 Co w e-commerce piszczy? Przypominamy najważniejsze wydarzenia tygodnia
- Sb 11:14 W Warszawie protest przedsiębiorców; policja zatrzymała Pawła Tanajno
- Sb 09:07 W niedzielę sklepy zamknięte
- Sb 08:23 Braki kadrowe w pandemii. Jak z tym problemem radzi sobie Żabka?
- Sb 08:16 Buda: Najniższe podatki dla najbiedniejszych
- Pt 20:27 Pracownicy Amazona w Alabamie przeciw utworzeniu związku zawodowego
-
Sklepy budowlane, meblowe, elektroniczne, sportowe i branża beauty będą...
-
Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
-
Eurocash rozpoczął przegląd opcji strategicznych. Cel - maksymalizacja...
-
Sześć sklepów tygodniowo zmieni szyld z Tesco na Netto
-
PRCH: Nie zgadzamy się na wsparcie najemców z pominięciem wynajmujących
-
Tesco znów zwalnia
- 1 Marta Florczak w zarządzie Lidl Polska. Przechodzi z Auchan
- 2 POHiD: zawieszenie zakazu handlu w niedziele zwiększy wpływy podatkowe
- 3 Zwolnienia grupowe w Tesco Polska. Ponad 1200 pracowników na liście
- 4 Tesco znów zwalnia
- 5 Twardy lockdown? Mogą zamknąć sklepy budowlane i RTV/AGD
- 6 Poseł PiS: Za 350 zł można zrobić zakupy na ... cały miesiąc
-
W styczniu handel dołożył do budżetu państwa ponad 197 mln zł
-
Carrefour w 2021 roku dostał ponad 400 tys. zł w ramach pomocy rekompensującej covid-19
-
Niebawem konsultacje ws. ROP. Przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2022 r.
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.