Badanie: Statystyczny Polak pije ok. 13 litrów soku rocznie
Według najnowszego raportu AIJN (Europejskiego Stowarzyszenia Soków Owocowych) spożycie soków w Polsce rośnie i nasz kraj jest kluczowym graczem na rynku sokowniczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednak Polacy piją wciąż za mało soków – tylko ponad 13 litrów rocznie na osobę, co stanowi ponad połowę mniej niż wiodące prym w zestawieniu Niemcy. Polacy są też dosyć konserwatywni jeżeli chodzi o smaki soków. Na czele rankingu wariantów smakowych praktycznie od zawsze stoją te same smaki, jak pomarańcza i jabłko.
Według najnowszego raportu AIJN (Europejskiego Stowarzyszenia Soków Owocowych) rynek soków notuje wzrosty (+10,6 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym). Jednym z ważniejszych czynników wpływających na wzrost jest rosnąca świadomość zdrowotna Polskich konsumentów i promocja tej kategorii produktów, jako jednej z 5 zalecanych przez specjalistów porcji owoców i warzyw, które każdy powinien spożywać codziennie. Działania edukacyjne i promocyjne w tym zakresie prowadzone są przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków, jak i samych producentów.
W ubiegłym roku polscy konsumenci wypili ok. 13 litrów soku owocowego na osobę. Z jednej strony to powód do dumy – po raz pierwszy przekroczyliśmy średnią europejską spożycia, która wyniosła w 2015 roku 12 litrów, z drugiej jednak nadal pijemy znacznie mniej soków, niż np. Niemcy. Pijemy też mniej, niż zalecają eksperci żywieniowi (optymalne spożycie to minimum 200 ml dziennie, czyli 60 litrów soku owocowego na osobę rocznie). Sok może stanowić jedną z pięciu zalecanych przez ekspertów żywieniowych porcji owoców i warzyw, które powinniśmy spożywać codziennie.

- 09:41 Odwiedzalność centrów handlowych niższa o ok. 20 proc. rdr.
- 09:40 CTP chce pozyskać z giełdy środki na budowę parków biznesowych
- 09:36 Długi należące do 2,8 mln Polaków przekroczyły 81 mld zł
- 09:29 Wyniki Allegro wzrosły o kilkadziesiąt proc. Spółka chce podwoić środki na...
- 09:27 Action, Pepco i Rossmann wprowadzą się do Okęcie Park
- 09:19 Plantwear rusza z platformą Giftbay na rynku rumuńskim
- 09:06 Maxi ZOO otworzy się w Galerii Zaspa
- 08:59 InPost rusza z paczkomatami na podbój Europy. Czy zagrozi mu konkurencja?
-
Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
-
Vollmart, nowa marka hard dyskontów w Polsce. Co na to Walmart?
-
W tym roku Sweet Gallery otworzy w Polsce 180 nowych punktów
-
ZPPHiU: Rząd wspiera galerie handlowe kosztem polskich przedsiębiorców
-
Zakaz handlu przed Sądem Najwyższym w kontekście "przeważającej działalności"...
-
Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 1 Rafał Brzoska na EEC Trends: Za chwilę wprowadzimy produkt, który zmieni rynek
- 2 SPAR otrzyma do 25 mln euro pożyczki z EBOiR, m.in. na restrukturyzację PiP
- 3 SPAR rusza z kampanią promującą polskich dostawców
- 4 Amazon: Chcemy wnieść nową jakość
- 5 Tymczasowa decyzja UOKiK ws. transakcji Netto-Tesco
- 6 Piotr i Paweł w Starym Browarze zlikwidowany
-
Startuje 9. edycja konkursu e-Commerce Polska awards
-
Ostatni dzwonek na Tarczę 2.0. PFR wyjaśnia wątpliwości
-
GieldaRolna.pl: docieraj do odbiorców z sektora rolno-spożywczego
BĄDŹ NA BIEŻĄCO
OGŁOSZENIA
PRACA W HANDLU
TYP OFERT »POLECANE OFERTY
SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH
Drogi Użytkowniku!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.