Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Branża handlowa odczuje kryzys w drugim półroczu, ale i tak sektor urośnie w tym roku o 2 proc.

- Naszym zdaniem w drugim półroczu rynek handlu FMCG skurczy się, nawet mimo stosunkowo wysokiej inflacji. Bezrobocie będzie rosło, a ludzie coraz częściej będą sięgać po tańsze produkty. Z tego też względu znacznie gorszą dynamikę przychodów zanotują delikatesy - komentuje dla Parkietu Łukasz Kołaczkowski, doradca inwestycyjny Domu Maklerskiego Millennium.
Reklama

- Spodziewam się, że drugie półrocze będzie nieznacznie gorsze od pierwszego - mówi Parkietowi prezes Emperii Holding, Artur Kawa. Wtóruje mu szef Bomi Andrzej Wojciechowicz. Osłabienia popytu w drugim półroczu oczekuje również Michał Potyra, analityk UniCredit CA IB.

Kryzysu nie widać w wynikach giełdowych spółek Bomi i Eurocashu. - Te firmy zasługują na wyróżnienie, ponieważ bardzo dobrze udaje im się uzyskać efekty synergii z powiększania grupy kapitałowej, co przekłada się w sposób widoczny na wyniki - mówi Tomasz Manowiec, analityk Biura Maklerskiego Banku BGŻ. Z kolei sieć delikatesów Alma Market i spółka Emperia Holding pokazały nieco gorsze wyniki za I kwartał.

Przeczytaj także:

Przedstawiciele branży handlowej wskazują, że kryzys wymusił na nich cięcia kosztów. Oszczędności poszukują na wszystkich poziomach. Często korzystają z wydłużania terminów płatności dostawcom. Wiceprezes Almy Market Mariusz Wojdon mówi również, że spółka rezygnuje z mniej korzystnych lokalizacji i szuka nowych.

Analitycy wskazują, że branża handlowa jest bardziej odporna na kryzys niż inne sektory gospodarki. - Wynika to z tego, że w budżetach domowych wydatki na produkty pierwszej potrzeby ograniczane są jako ostatnie - tłumaczy Łukasz Kołaczkowski. Wtóruje mu Tomasz Manowiec. - Generalnie sektor spożywczy (w przeciwieństwie do dóbr trwałych) radzi sobie dobrze - mówi. Z kolei Michał Potyra przewiduje, że w tym roku rynek urośnie o około 2 proc. - To co prawda znacznie poniżej tempa rozwoju z ostatnich dwóch lat (8-10 proc.), ale branża handlowa zachowa się lepiej niż cała gospodarka - przekonuje.

Jak zauważają analitycy, kryzys może sprzyjać konsolidacji branży.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.