Carlsberg Polska: rynek piwa w Polsce na razie stabilny
- Trzeba dodać, że pierwsze półrocze ubiegłego roku było dosyć mocno zakłócone przez Euro 2012, dlatego spodziewaliśmy się dużo większego tąpnięcia w stosunku do ubiegłego roku, jednak rynek jest dość stabilny - dodał Piotr Zając, dyrektor Browaru Kasztelan.
Według opinii niektórych przedstawicieli z branży spożycie piwa w Polsce może spaść w tym roku o kilka procent.
- Jest taka obawa, ale wszystko zależy od lata, a teraz sezon jest w pełni. Wiadomo nie od dziś, że najlepszym sprzedawcą piwa jest słońce, więc wszystko zależy od słońca. Trzeba więc poczekać do września i pod koniec września wszystko będziemy wiedzieli. Sezon dyktuje wynik na cały rok - ocenia Szalaty.
Według Macieja Szalaty obecnie Carlsberg Polska ma ponad 19 proc. udziałów w rynku, a grupa liczy, że na koniec 2013 roku uda jej się zdobyć ponad 20 proc. udziałów w rynku piwa w Polsce.
W 2012 roku sprzedaż piw Carlsberg Polska rosła trzykrotnie szybciej niż rynek, co w efekcie zwiększyło wolumenowe udziały firmy w polskim rynku do 18,5 proc.
Carlsberg Polska ma w swoim portfelu takie marki jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman i Piast. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i w Sierpcu.
W 2012 roku cały rynek piwa w Polsce wzrósł o prawie 5,0 proc. do 37,9 mln hektolitrów.