Reklama
Partner portalu

DlaHandlu.pl – wiadomości handlowe, FMCG, ecommerce, franczyza, sieci handlowe

Reklama

Centra handlowe: Koniec boomu w małych i średnich miastach

Deweloperzy rezygnują z budowy centrów handlowych w niewielkich miastach - wynika z najnowszego raportu firmy Jones Lang LaSalle, na który powołuje się Gazeta Wyborcza.
Reklama

Jeszcze dwa lata temu firmy deweloperskie i sieci handlowe zapowiadały ekspansję do miast liczących 40-50 tys. mieszkańców - czytamy w Gazecie Wyborczej. W Jones Lang LaSalle (JLL) szacowano, że w latach 2009-11 co rok będzie oddawanych do użytku ok. 1 mln mkw. powierzchni handlowej (do tej pory średnio 500-600 tys. mkw.).

Ale wskutek kryzysu w tym roku podaż powierzchni handlowej zwiększy się zaledwie o 615 tys. mkw. W JLL twierdzą też, że deweloperzy zrezygnują z kolejnych budów w małych i średniej wielkości miastach, np. Białymstoku, Lubinie, Opolu czy Piotrkowie Trybunalskim - podaje dziennik. Gospodarka tego typu miast jest bowiem mało odporna na kryzys - los zbyt wielu mieszkańców zależy od jednego dużego pracodawcy. Natomiast w największych aglomeracjach wciąż będzie przybywało nowych centrów handlowych, choć nie tak dużych jak do tej pory.

 

Reklama

Lista tagów

Zobacz komentarze (0)

Proszę podać imię
Proszę wpisać treść komentarza
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.